طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟ همه چیز درباره گارانتی ایمپلنت دندان

عمر ایمپلنت دندان

ایمپلنت‌ها را حتماً به‌خوبی می‌شناسید، تک دندان‌های مصنوعی که جایگزین دندان اصلی می­شوند و از نظر ظاهر و عملکرد هیچ تفاوتی با آن‌ها ندارند؛ اما ازآنجا که هم هزینه بالایی داشته و هم لازم است تا از طریق عمل جراحی این دندان جایگزین دندان اصلی شود، اولین سؤالی که مطرح شده، این است که عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟ آیا این همه هزینه و زمان ارزش آن را دارد؟ ما در این مقاله پاسخ این پرسش­ ها را به شما خواهیم داد.

در ضمن اگر این مقاله را تا انتها مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که بهترین کار این است که قبل از هر کاری در زمینه متخصص ایمپلنت تحقیق کرده و بهترین را انتخاب کنید. پس همین‌الان به سایت ما سری بزنید و برای یک ایمپلنت دندانی راحت، مقرون‌به‌صرفه و بزیبا آماده شوید.

طول عمر دندان ایمپلنت

ایمپلنت دندان چند سال دوام دارد
ایمپلنت دندان چند سال دوام دارد؟

ایمپلنت‌های دندانی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده‌اند که همین ساختار نشان از بالابودن طول عمر دندان ایمپلنت دارد. برای کاشتن ایمپلنت، در ابتدا سوراخی در فک ایجاد می­شود و فیکسچر در درون سوراخ قرار می‌گیرد‌. این بخش از ایمپلنت که نقش ریشه را بازی می‌کند به استخوان جوش می­خورد و تبدیل به قسمت دائمی دندان در فک می‌شود. در ضمن به دلیل ارتباط فیزیکی که با فک دارد، مانع از پوسیدگی می­شود و اجازه فرسایش به استخوان نیز نمی‌دهد.

آنچه باید بدانید این بوده که عمر ایمپلنت دندان بسیار بالا است؛ اما همان‌طور که در ادامه اشاره خواهیم کرد، برای اینکه میزان موفقیت بیشتر شود، به دو عامل باید توجه کرد. اولین مورد این است که بهترین نوع و مناسب‌ترین گزینه برای بیمار انتخاب شود و مورد دوم اینکه پس از آن این بیمار است که باید بهترین مراقبت‌ها را داشته باشد.

عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟

آیا برای شما نیز این سؤال پیش‌آمده که عمر ایمپلنت دندان چند سال است؟ دندان ‌مصنوعی که به شیوه ایمپلنت در دهان قرار داده می‌شود، به صورت میانگین می‌تواند در حدود ۲۵ سال دوام بیاورد. هرچند برخی از برندها یا نمونه‌ها بیش از این نیز عمر مفید دارند؛ اما علاوه بر خود ایمپلنت، عوامل زیادی می‌توانند در کاهش یا افزایش عمر آن تأثیر بسزایی داشته باشند.

 

البته علاوه بر عواملی که در ادامه برای شما شرح خواهیم داد، باید در نظر داشته باشید که جنس ایمپلنت نیز بر عمر ایمپلنت دندان بی‌تأثیر نیست. آلیاژهای تیتانیوم و سرامیک که امروزه در ایمپلنت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند عمر این دندان‌ها را بیشتر کنند. علاوه بر عمر بالا، این متریال از نظر ظاهری نیز شباهت بسیار زیادی به دندان اصلی دارند.

گفتنی است ، براساس تحقیقات انجام شده در سایت periodontal نیز عدد بین 10- 30 سال برای عمر ایمپلنت های در نظر گرفته شده

The average lifespan of a dental implant is anywhere from 10 -30 years. This means that most likely, depending on your age when you get an implant, it will last for the rest of your life. No other tooth replacement option has the ability to last that long. When you get a dental implant, you are making an investment in your dental health for your lifetime.

طول عمر ایمپلنت سوئیسی

طول عمر ایمپلنت سوئیسی

در میان همه نمونه‌و برندهای ایمپلنت که در دنیا موجود است، عمر ایمپلنت سوئیسی نسبت به سایر نمونه‌های مشابه بسیار بیشتر و بالاتر است. همچنین در میان مارک‌هایی که در کشور سوئیس تولید می‌شوند، برند ایمپلنت اشترومن که تولیدکننده شماره ۱ در جهان است، بیشترین عمر را دارد. شاید بتوان تضمین کرد که این برند تا آخر عمر با شما بماند.

طول عمر ایمپلنت سوئیسی اشترومن به این دلیل بسیار بالا است که این محصول با کمک فناوری‌ها و تکنیک‌های فوق پیشرفته منحصربه‌فردی تولید می‌شود؛ در نتیجه به‌عنوان یکی از برترین برندها در ایران و سایر دنیا شناخته شده است.

عمر ایمپلنت کره ای

دوام ایمپلنت کره ای

ایمپلنت‌های کره‌ای، همانند سایر ایمپلنت‌های دندانی توسط شرکت‌های مختلفی تولید می‌شوند و طول عمر آنها ممکن است متفاوت باشد. معمولاً، طول عمر ایمپلنت کره ای با توجه به کیفیت مواد و فناوری مورد استفاده در تولید، مراقبت و نگهداری صحیح توسط بیمار، و عوامل دیگر می‌توانند بین ۱۰ تا ۲۰ سال یا حتی بیشتر عمر داشته باشند.

اما لازم به ذکر است که هر فرد و شرایط خودش را دارد و این مدت زمان ممکن است بسته به عوامل مختلفی از جمله کیفیت ایمپلنت، مهارت جراح، مراقبت های بعد از عمل بیمار و سلامت کلی دهان بیمار متفاوت باشد.

عوامل مؤثر بر ماندگاری ایمپلنت 

عوامل مؤثر بر ماندگاری ایمپلنت 

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز به‌صورت گذرا اشاره کردیم، علاوه بر کیفیت خود ایمپلنت، برخی موارد وجود دارد که می‌تواند باعث شود عمر ایمپلنت شما چندین برابر شود. اصلی‌ترین عوامل مؤثر بر ماندگاری ایمپلنت به شرح زیر هستند:

  • سطح تخصص دندانپزشک: اولین نکته مهمی که می‌تواند بر عمر ایمپلنت دندان مؤثر باشد، مهارت متخصصی است که برای ایمپلنت دندان انتخاب می‌کنید. متخصصان ماهر نه‌تنها تجربه و تخصص دارند و موقعیت بهینه را می‌شناسند، بلکه قبل از آن سلامت کلی دهان و دندان شما را در نظر می‌گیرند. دندانپزشکان کم‌تجربه دقت کافی ندارند و شاید نتوانند مناسب‌ترین ایمپلنت را برای شما انتخاب کنند.
  • تراکم استخوان: دندانپزشک شما ابتدا باید تراکم استخوان شما را در نظر بگیرد. یکی از عوامل مؤثر در ماندگاری و طول عمر بالای ایمپلنت، تراکم استخوان بیمار است. اگر فک از تراکم استخوان بالایی برخوردار نباشد، نمی‌تواند از ایمپلنت حمایت کند؛ در نتیجه فیکسچر ایمپلنت در جای خود ثابت نمی­شود و ایمپلنت از کار می‌افتد.
  • برند و مارک ایمپلنت انتخاب شده: درست است که همه ایمپلنت‌های دندان کاری مشابه با یکدیگر انجام می‌دهند؛ اما همه آن‌ها عمر و کیفیت یکسانی ندارند. تحقیقات ثابت کرده است درحالی‌که برخی برندها تا ۳۰ سال می‌توانند باقی بمانند، برخی دیگر تنها ۵ سال عمر مفید دارند‌. مثل برخی از برندهای ایمپلنت کره ای

چه عواملی موجب کاهش طول عمر ایمپلنت می‌شوند؟

 

شاید شما همه تلاشتان را انجام دهید تا کمی به عمر ایمپلنت بیفزایید؛ اما به‌صورت کلی ممکن است این عمل جراحی با شکست روبه‌رو شود. با دانستن جواب پرسش چه عواملی موجب کاهش طول عمر ایمپلنت می‌شوند؟ می‌توانید با اقدامات پیشگیرانه کمی از آن‌ها بیشتر مراقبت کنید و طول عمر آن­ها را افزایش دهید. این فاکتورها عبارت هستند از:

  1. ساییدگی: برخی اقدامات وجود دارد که می‌تواند به‌صورت کلی عمر ایمپلنت دندان را کاهش دهد. سایش‌های غیر منطقی مانند استفاده از دندان برای پاره‌کردن نخ یا باز کردن بطری یا جویدن تغذیه‌های نامناسب از جمله این موارد هستند. اغلب ایمپلنت‌های عقبی زودتر دچار شکستگی می‌شوند‌ و دلیل آن را می‌توان فشار زیاد در هنگام غذا خوردن دانست.
  2. عادات ناسالم: مصرف الکل و سیگار بیش از حد می‌تواند آسیب زیادی به بهداشت دهان و دندان وارد کند که از جمله تأثیرات منفی آن کاهش طول عمر ایمپلنت است.
  3. برخی شرایط پزشکی: منظور از شرایط پزشکی، وجود برخی بیماری‌ها است که می‌تواند باعث شود به‌خودی‌خود طول عمر ایمپلنت کاهش پیدا کند و این کار از طریق مکانیسم‌های مختلفی انجام می‌شود. دیابت، سرطان، بیماری‌های خودایمنی و روماتیسم مفصلی از جمله این موارد محسوب می‌شوند.
  4. عدم رسیدگی به بهداشت دهان و دندان: یکی از مواردی که می‌تواند موجب کوتاهی عمر ایمپلنت شود، عدم مراقبت‌های روتین از دندان‌های ایمپلنت مانند دندان اصلی است. عدم استفاده از نخ دندان یا مسواک ‌نزدن درست می‌تواند شامل این موارد باشد که در طولانی ‌مدت از عمر مفید ایمپلنت می‌کاهد. درباره نحوه نخ دندان کشیدن مفصل در مقاله ای صحبت کردیم که توصیه می کنیم آن را مطالعه کنید.
  5. دندان‌های کاشته شده شما بسیار حساس هستند و به راحتی دچار آسیب می‌شوند؛ به همین دلیل بهتر است مراقبت‌هایی همچون جرم‌ گیری ایمپلنت دندان را برای افزایش طول عمر آن انجام دهید.

یکی دیگر از عوامل کاهش طول عمر ایمپلنت دندان، کشیدن سیگار است که در صفحه سیگار و ایمپلنت در این باره گفته ایم:

شواهد نشان داده شده است که ارتباط زیادی بین سیگار کشیدن و بیماری لثه (پریودنتال) وجود دارد. در واقع افراد سیگاری تا ۷ برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری در معرض بیماری لثه قرار دارند. سیگار به لثه و استخوان های اطراف آسیب می رساند و ساختارهای موجود در قسمت داخلی دهان شما را میسوزاند؛ حتی میتواند به غدد بزاق آسیب وارد کرده و آنها را مسدود کند و باعث خشکی دهان شود، زیرا سیگار عملاً دشمن غدد تولید کننده بزاق است و از آنجایی که بزاق مسئول پاکسازی دهان از باکتری ها است؛ این امر می‌تواند منجر به پوسیدگی دندان و بیماری لثه شود که به‌ نوبه خود استخوان و لثه هایی را که از ایمپلنت ها پشتیبانی می کنند، ضعیف میکند.

عوامل موثر طول عمر ایمپلنت دندان

آیا ایمپلنت دندان دائمی است؟

Dental implants are intended to be permanent. This is because they interface directly with the jawbone, becoming bonded with surrounding bone tissue through a process called osseointegration.

این جمله که در سایت healthline آمده، به این پرسش که آیا ایمپلنت دندان دائمی است؟ پاسخ داده و بیان کرده است که بله! ایمپلنت‌ها دائمی بوده و دلیل آن نیز ارتباط مستقیمی است که با استخوان فک ایجاد می‌کنند. آن‌ها در اثر فرایندی به نام اوسئواینتگریشن با استخوان پیوند می­خورند و تبدیل به عضوی از بدن شما می‌شوند. زمانی که این فرایند تکمیل شد، مواد ایمپلنت و استخوان ترکیب می­شوند و در نتیجه فیکسچر مانند ریشه دندان ‌مصنوعی عمل می‌کند.

باید بدانید که ریشه یا همان فیکسچر کاملاً دائمی است و روکش‌ها یا همان تاج‌ها به دلیل ساییدگی که به‌واسطه جویدن یا فشار به آن دچار می‌شوند، ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند. اغلب بین ۵۰ تا ۸۰ درصد روکش‌ها بعد از ۱۵ الی ۲۰ سال باید تعویض شوند.

گارانتی ایمپلنت

شاید شما هنوز نیاز داشته باشید تا از طول عمر ایمپلنت‌ دندان مطمئن شوید. آنچه باید بدانید این است که در این مجموعه ایمپلنت‌های برتر از دو کشور کره و سوئیس استفاده می‌شوند که هر 4 برند استانداردهای FDA( تأییدیه وزارت بهداشت ایالات متحده آمریکا)، CE ( تأییدیه اتحادیه اروپا) و البته مجوز وزارت بهداشت ایران را دارند. متخصص فک و صورت، جراحی و متخصص پروتز نیز امور مربوط به قالب‌گیری را انجام می‌دهد تا مطمئن باشید هیچ‌گونه اشتباهی در این زمینه رخ نخواهد داد.

برندهای مطرحی که در این مجموعه استفاده می‌شوند، دارای گارانتی ایمپلنت هستند. برند سوئیسی اشترومن ضمانت مادام‌العمر، ایمپلنت کره ای snuc پنج سال، DIO پانزده سال و برند NEO بیست سال گارانتی دارند. هزینه­ ها کاملاً متناسب با شرایط بیمار دریافت می‌شوند و شما با خیال آسوده می‌توانید برای ایمپلنت اقدام کنید.

سخن پایانی

ایمپلنت‌ها دندان‌های مصنوعی تکی هستند که جایگزین دندان کشیده شده  و با یک پایه در دهان ثابت می‌شوند. یکی از دلایلی که باعث شده است این دندان عمر بسیار زیادی داشته باشد، کیفیت خود ایمپلنت است. بااین‌حال عوامل دیگری می‌تواند از عمر آن بکاهد یا به آن بیفزاید.

عمر ایمپلنت دندان قبل از هر چیز مدیون دانش متخصصی است که آن را درون دهان و استخوان فک شما قرار می‌دهد. باید از دانش دندانپزشک خود مطمئن باشید تا هیچ مشکلی برای شما پیش نیاید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا سری به سایت ما بزنید و از دندانپزشکان بهترین کلینیک ایمپلنت شرق تهران در این زمینه سؤال کنید.

 

سوالات رایج

طول عمر ایمپلنت چقدر است؟

در جواب سوالتان که ایمپلنت دندان چند سال دوام دارد؟ باید بگوییم طول عمر ایمپلنت دندان بسته به نوع برند ایمپلنت بین 10 تا 30 سال است.

عمر ایمپلنت کره ای تا چه زمانی است؟

دوام ایمپلنت کره ای بین 10 تا 20 سال است. لازم به ذکر است که هر فرد و شرایط خودش را دارد و این مدت زمان ممکن است بسته به عوامل مختلف متفاوت باشد

طول عمر ایمپلنت سوئیسی چقدر است؟

طول عمر ایمپلنت سوئیسی اشترومن به این دلیل بسیار بالا است (حدود 20 سال) که این محصول با کمک فناوری‌ها و تکنیک‌های فوق پیشرفته منحصربه‌فردی تولید می‌شود؛ در نتیجه به‌عنوان یکی از برترین برندها در ایران و سایر دنیا شناخته شده است.

۹ دیدگاه در “طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟ همه چیز درباره گارانتی ایمپلنت دندان

  1. فاطمه می گوید:

    من میخوام ایمپلنت کره ای بذارم منتها شک داشتم ببینم عمر ایمپلنت کره ای چقدره؟ و بهترین برندش چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .