همه چیز درباره جرم گیری ایمپلنت دندان: ایا جرم ‌گیری ایمپلنت لازم است؟

جرمگیری ایمپلنت دندان

رعایت بهداشت دهان و دندان پس از انجام ایمپلنت از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر بهداشت را رعایت نکنید، باکتری‌ها و میکروب‌های مخرب در اطراف ایمپلنت شما انباشته می‌شوند و عمر آن را کوتاه می‌کنند. برای جلوگیری از انباشت باکتری‌ها جرمگیری ایمپلنت دندان به شما توصیه می‌شود. از طریق جرم‌گیری می‌توانید تمامی جرم‌ها و مواد مضر را از بین ببرید و دندان‌هایی سالم‌تر داشته باشید. در ادامه شما را بیشتر با نحوه جرم‌گیری دندان ایمپلنت شده آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

آیا جرم‌گیری ایمپلنت لازم است؟

در ابتدای مطلب بهتر است به شما بگوییم آیا انجام جرم‌گیری برای ایمپلنت‌ها ضروری است یا خیر؟ دندان‌های ایمپلنت شده درست مثل سایر دندان‌های طبیعی به جرم‌گیری نیاز دارند. ایمپلنت‌ها شباهت زیادی به دندان طبیعی دارند و در طول زمان دچار جرم می‌شوند؛ به همین خاطر شما باید هر 4 تا 6 ماه یک بار برای چکاپ دندان‌ خود به دندانپزشک مراجعه کنید و در صورت نیاز جرم‌گیری انجام دهید.

اهمیت جرمگیری ایمپلنت دندان

دقت داشته باشید انجام دادن یا ندادن جرم‌گیری به مراقبت‌های بهداشتی شما بستگی دارد. اگر بهداشت دهان و دندانتان را رعایت کرده و از مصرف سیگار و سایر دخانیات پرهیز کنید، ممکن است تا چند سال به جرم‌گیری نیاز نداشته باشید؛ اما در صورت مصرف بیش از حد سیگار و عدم رعایت بهداشت باید هر چند ماه یک بار این درمان را انجام دهید تا از بروز عفونت در لثه و ایجاد بوی بد دهان شما جلوگیری کنید.

اهمیت جرمگیری ایمپلنت دندان

حال ممکن است با خود بپرسید که جرمگیری ایمپلنت دندان چه اهمیتی دارد؟ در پاسخ به این سؤال باید به شما بگوییم دندان‌های کاشته شده شما بسیار حساس هستند و به راحتی دچار آسیب می‌شوند؛ به همین دلیل بهتر است مراقبت‌هایی همچون جرم‌گیری را برای پیشگیری از آسیب به ایمپلنت انجام دهید. در ادامه مهم‌ترین دلایل اهمیت جرم‌گیری ایمپلنت را با هم بررسی می‌کنیم.

جلوگیری از ابتلا به عفونت دندان

نخستین دلیل اهمیت انجام جرم‌گیری، پیشگیری از عفونت دندان و لثه است. یکی از مهم‌ترین دلایل عفونت، انباشت باکتری‌ها در قسمت لثه و دندان‌ها هستند. در صورتی که این باکتری‌ها از بین نروند لثه دچار عفونت شده و این عفونت از طریق خون به تمامی قسمت‌های بدن راه پیدا کرده و مشکلات متعددی را برای شما ایجاد می‌کند؛ بنابراین برای جلوگیری از این مشکل بهتر است جرم‌گیری دندان‌های ایمپلنت شده را جدی بگیرید. سایت casasadobesdentistry در این باره گفته است:

Dental implant scalers are designed to scrape and scale the artificial materials without scratching or damaging the surface. Scalers can also be used to debride film or bacteria from hard-to-reach areas beneath the implant crown.

حفظ سلامت بیشتر دندان

حفظ سلامت بیشتر دندان

از دیگر دلایل انجام جرم‌گیری دندان‌های ایمپلنت شده، حفظ سلامت دهان و دندان است. در واقع با استفاده از این روش شما می‌توانید تمامی میکروب‌ها و باکتری‌ها را از بین ببرید و دندان‌هایی سالم‌تر داشته باشید. از بین رفتن این باکتری‌ها از بروز التهاب در دهان و سایر بیماری های دهان و دندان جلوگیری می‌کند.

از بین بردن بوی بد دهان

یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت جرمگیری ایمپلنت دندان، رفع بوی بد در دهان است. وجود میکروب‌ها و باکتری‌های انباشته شده در اطراف دندان ایمپلنت شده بوی بدی را در دهان ایجاد می‌کند. این موضوع می‌تواند باعث آزار شما و اطرافیانتان شود. با استفاده از جرم‌گیری می‌توانید این بوی بد را از بین ببرید و دندان‌هایی سالم‌تر و زیباتر داشته باشید.

نحوه جرمگیری ایمپلنت دندان

نحوه جرمگیری ایمپلنت دندان

روش جرم‌گیری ایمپلنت با جرم گیری دندان طبیعی تفاوت‌هایی دارد. در واقع شما نمی‌توانید از یک دستگاه جرم‌گیری برای دندان ایمپلنت شده و طبیعی استفاده کنید. این مسئله به علت حساسیت بیشتر دندان‌های ایمپلنت شده است. برای جرم‌گیری این دندان‌ها اغلب از قلم‌هایی از جنس تیتانیوم استفاده می‌شود. این مسئله به این علت است که تیتانیوم سخت در مواجهه با مواد ایمپلنت واکنشی نشان نمی‌دهد و باعث ایجاد شکستگی روی آن نمی‌شود.

در واقع جنس ایمپلنت‌های دندانی با جنس این قلم‌ها یکسان است و همین مسئله باعث کاهش ریسک تبادل یونی می‌شود. علاوه بر این قلم‌های تیتانیومی هیچ نوع حساسیتی روی دندان‌ها ایجاد نمی‌کنند و باعث تغییر سطح آن‌ها نمی‌شوند. در صورتی که دندانپزشک از قلم‌های معمولی برای جرم‌گیری دندان ایمپلنت شده استفاده کند، ممکن است ذرات استیل روی دندان باقی بماند و باعث کاهش عمر آن شود.

چرا باید ایمپلنت را جرم‌گیری کنیم؟

چرا باید ایمپلنت را جرم‌گیری کنیم؟

همان‌طور که گفته شد برای جلوگیری از انباشت میکروب‌ها و باکتری‌های موجود در دهان حتماً باید نسبت به جرمگیری ایمپلنت دندان اقدام کنید. وجود باکتری در اطراف ایمپلنت دندان باعث ایجاد عفونت در قسمت پایه و استخوان فک می‌شود و ممکن است خطرات جبران‌ناپذیری را برای سلامت فرد ایجاد کند. این پلاک‌ها می‌توانند باعث تحلیل استخوان و شکست ایمپلنت و عدم جوش خوردن آن به استخوان شوند. دکتر اسمعیلی در قسمتی از سایت خود گفته است:

 متاسفانه لق شدن ایمپلنت و شل شدن روکش ایمپلنت تجربه خوبی برای افراد نمی باشد. و راه حل درمانی آن خارج کردن پایه ایمپلنت، ترمیم بافت های آسیب دیده و کاشت مجدد ایمپلنت دندان می باشد. بنابراین چه بهتر که با رعایت نکات بهداشتی و جرم گیری به موقع دندان ها از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری بعمل آوریم.

علاوه بر این وجود جرم و پلاک روی دندان‌های ایمپلنت شده باعث زشت شدن ظاهر آن‌ها می‌شود. زشت بودن دندان‌ها باعث بد شدن ظاهر و چهره فرد می‌شود؛ به همین علت اغلب دندانپزشکان به شما توصیه می‌کنند هر چند ماه یک بار برای انجام جرم‌گیری ایمپلنت خود اقدام کنید تا دندان‌هایی سالم‌تر و زیباتر داشته باشید.

عوامل مؤثر بر قیمت جرمگیری ایمپلنت دندان

قیمت جرمگیری ایمپلنت دندان

عوامل متعددی روی قیمت جرم‌گیری دندان تأثیرگذار هستند. با شناخت این عوامل می‌توانید هزینه‌های مربوط به جرم‌گیری خود را کاهش دهید. از جمله فاکتورهای مؤثر بر قیمت جرم‌گیری می‌توان به تعداد جلسات دندان، میزان جرم موجود روی دندان، نوع دستگاه جرم‌گیری، نوع بیمه درمانی، شرایط کلی دهان و دندان و… اشاره کرد. در واقع باید دقت داشته باشید هرچه جرم بیشتری روی دندان‌های شما وجود داشته باشد، هزینه جرم‌گیری شما بیشتر خواهد بود.

در پایان پیشنهاد میکنیم ویدئوی زیر را در رابطه با مراقبت های بعد از ایمپلنت ببینید:

 

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم شما را با جرمگیری ایمپلنت دندان آشنا کنیم. ایمپلنت‌ها شباهت زیادی به دندان‌های طبیعی دارند و ممکن است در طول زمان دچار جرم و پلاک شوند. با انجام جرم‌گیری می‌توانید از بروز عفونت لثه، ایجاد بوی بد دهان و… جلوگیری کنید. دقت داشته باشید که نوع دستگاه جرم‌گیری ایمپلنت با سایر دستگاه‌ها متفاوت است. این دستگاه جنسی از تیتانیوم سخت دارد و بدون ایجاد شکستگی دندان‌ها را جرم‌گیری می‌کند. شما می‌توانید جرم‌گیری دندان‌های ایمپلنت شده را در کلینیک مهرآوید که بهترین کلینیک دندانپزشکی شرق تهران محسوب می شود، با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان انجام دهید.

 

سوالات متداول

1- جرمگیری ایمپلنت دندان چیست؟

برای جلوگیری از انباشت باکتری‌ها و جرم اطراف ایمپلنت، طی فواصل زمانی مختلف جرمگیری ایمپلنت دندان انجام می دهند.

2- فواید جرمگیری ایمپلنت دندان چیست؟

پاکسازی ایمپلنت دندان به صورت عمیق و رفع هرگونه پلاک و باکتری، حفظ سلامت لثه و کاهش احتمال ابتلا به بیماری های لثه، افزایش ماندگاری آن و رفع بوی بد دهان از مهم ترین فواید جرمگیری ایمپلنت دندان می باشند.

3- جرمگیری ایمپلنت دندان چند بار در سال انجام می شود؟

به طور معمول بهتر است هر سال دو بار جرمگیری ایمپلنت توسط دندانپزشک متخصص انجام شود.

۴ دیدگاه در “همه چیز درباره جرم گیری ایمپلنت دندان: ایا جرم ‌گیری ایمپلنت لازم است؟

  1. یوسف می گوید:

    سلام برای جرمگیری ایمپلنت میشه از بیمه تکمیلی استفاده کرد یا باید هزینه شود خودمون ازاد پرداخت کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .