آیا ایمپلنت درد دارد؟ بهترین مسکن قوی برای درد ایمپلنت چیست؟

درد ایمپلنت دندان

ایمپلنت‌ یک راهکار بی‌نظیر برای رفع نواقص دندان به شمار می‌آید. درد ایمپلنت دندان از جمله مواردی است که بسیاری از افراد در مورد آن پرسش‌های مختلفی را مطرح می‌‌کنند. استفاده از این روش شامل دو مرحلۀ گوناگون است که هر یک از آن‌ها با خود کمی درد و ناراحتی به دنبال دارند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که نتیجۀ نهایی به قدری شگفت‌انگیز خواهد بود که در کوتاه‌ترین زمان ممکن تمام دردهایتان را فراموش می‌کنید. اگر دوست دارید بدانید که آیا ایمپلنت درد دارد یا نه، تا پایان با ما همراه بمانید.

ایمپلنت دندان درد دارد؟

متأسفانه بسیاری از افراد به‌دلیل عدم آگاهی از روند به‌کارگیری ایمپلنت، شناخت خوبی نسبت به این موضوع ندارند و تصور می‌کنند که ایمپلنت برابر با دردهای بسیار شدید و غیرقابل‌تحمل است! نباید فراموش کرد که در صورت به‌کارگیری این تکنیک به‌صورت مناسب و مراجعه به دندان‌پزشکان مجرب، اصلاً لازم نیست نگرانی خاصی در این رابطه داشته باشید. سایت artisandentalbellevue در این باره گفته است:

 The surgery itself should not involve any pain since the mouth will be numbed. As the numbness wears off, though, patients will often feel some level of pain

شاید بپرسید که کدام مرحله ایمپلنت درد دارد؟‌ در پاسخ به این پرسش باید گفت که دو مرحلۀ اصلی به‌کارگیری ایمپلنت با درد همراه هستند، اما قاعدتاً درد مرتبط با جراحی نسبت به گام دوم کمی بیشتر خواهد بود. البته با استفاده از مسکن‌ها می‌توان ناراحتی و درد ایمپلنت دندان را کمتر کرد.

ایمپلنت دندان درد دارد؟

درد ناشی از ایمپلنت معمولاً به شکل تیر کشیدن است. در پاره‌ای از موارد، این موضوع به شکل درد ضربان‌دار حس می‌شود. مرحلۀ مربوط به قرار دادن ایمپلنت‌ها در مکان تعبیه‌شده برای آ‌ن‌ها در افراد مختلف تفاوت دارد، اما خیلی زود کاهش می‌یابد به نحوی که پس از مدت کوتاهی می‌توانید فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرید. با توجه به این موارد می‌توان نتیجه گرفت که اگرچه ایمپلنت با درد همراه است،‌ اما نباید تنها به‌خاطر این موضوع از آن صرف نظر کنید.

درد ایمپلنت دندان چند روز طول میکشد؟

برخی از عزیزان می‌پرسند که درد بعد ایمپلنت تا چند روز طبیعی است؟ برای پاسخ دادن به این پرسش رایج باید بگوییم که درد اصلی ایمپلنت سه تا هفت روز به طول می‌انجامد. در این بازه زمانی ممکن است هر چند ساعت یکبار درد شدت یابد و سپس دوباره به حالت عادی برگردد. در برخی از افراد، درد ایمپلنت حتی تا چهارده روز نیز ادامه می‌یابد. این امر مربوط به شرایطی است که دندان‌پزشک مهارت کافی برای به‌کارگیری ایمپلنت‌ها را نداشته است و یا استخوان‌های فک شما در حالت مناسبی قرار ندارد. سایت precisiondentalbowlinggreen در این باره گفته است:

In most cases, the discomfort will peak within about 3-5 days after your treatment, and then begin to subside relatively quickly. By the end of your first week post-surgery, you should be feeling little, if any, discomfort and pain

اگر می‌پرسید که بعد از ایمپلنت چند روز درد داریم؟ باید به یک بازه زمانی سه الی هفت روزه اشاره کنیم. با انتخاب دندان‌پزشکان مجرب و شناخته‌شده، می‌توانید احتمال ادامه‌دار شدن درد ناشی از ایمپلنت را به شکل قابل‌توجهی کاهش دهید.

دندان‌پزشکان کلینیک مهرآوید که بهترین مرکز ایمپلنت در شرق تهران است، با سال‌ها تجربه در این حوزه می‌توانند بهترین خدمات ممکن را به شما ارائه دهند. پرسش مهم دیگری که باید به آن بپردازیم آن است که آیا مرحله دوم ایمپلنت درد دارد؟ همان‌طور که پیش از این گفته شد درد ایمپلنت دندان در مرحلۀ دوم نسبت به مرحلۀ اول بسیار کمتر است، به صورتی که اکثر افراد آن را یک درد کاملاً جزئی در نظر می‌گیرند.

علت درد ایمپلنت بعد از یکسال

علت درد ایمپلنت بعد از یکسال

شل شدن ایمپلنت را می‌توان مهم‌ترین دلیل ایجاد درد پس از یک سال دانست. اگر ایمپلنت‌ها به‌خوبی کاشته نشده باشند، بعد از مدت‌زمان طولانی کاملاً شل خواهند شد. در این حالت احتمال آسیب دیدن به دهان و لثۀ شما وجود دارد و به همین دلیل باید سریعاً نسبت به دندان‌پزشک خود مراجعه کنید.

در برخی از افراد، درد ایمپلنت در این شرایط مربوط به آسیب دیدن عصب دندان است. این موضوع در کنار گزینه‌های دیگری همچون عفونت کردن ایمپلنت از جمله گزینه‌های مهمی به شمار می‌آیند که در صورت تداوم درد ایمپلنت باید مورد بررسی قرار بگیرند. خوشبختانه در بسیاری از مواقع می‌‌توان چنین درد ناراحت‌کننده‌ای را رفع کرد.

مسکن قوی برای درد ایمپلنت

به‌منظور کاهش میزان درد ایمپلنت دندان می‌توان از مسکن‌ها کمک گرفت که از جمله آن‌ها می‌توانیم به مواردی همچون ایبوپروفن و استامینوفن اشاره کنیم. ایبوپروفن یک نوع ضد التهاب غیراستروئیدی به شمار می‌آید که توانایی کاهش دردهای مختلف را دارد. استامینوفن نیز در همین رده از مسکن‌ها قرار می‌گیرد و در اشکال مختلفی به فروش می‌رسد. این موارد باید توسط دندان‌پزشک به شما پیشنهاد شوند. به‌هیچ‌عنوان آن‌ها را بدون دستور دندان‌پزشکتان مصرف نکنید.

مسکن قوی برای درد ایمپلنت

علاوه بر داروهای مختلف، می‌‌توان از یک سری تکنیک‌های ساده به‌منظور کاهش درد ناشی از ایمپلنت دندان کمک گرفت. به‌عنوان مثال، بهتر است پس از پایان یافتن روند جایگذاری ایمپلنت‌ها، دهان خود را هر چند وقت یک‌بار با آب‌نمک قرقره کنید. آب‌نمک از جمله محلول‌هایی به شمار می‌آید که به‌کارگیری آن منجر به کاهش میزان باکتری‌های موجود در دهان خواهد شد.

در دورۀ بهبود یا ریکاوری (recovery) از غذاهای بسیار سفت‌وسخت دوری کنید. بهتر است به سراغ مواد غذایی خاصی بروید که نرم هستند. افزون بر این، توصیه می‌شود که غذاهای گرم را کنار بگذارید و برای چند مدت تنها از خوراک‌های سرد استفاده کنید. اگر قصد دارید درد ایمپلنت دندان شما کاهش یابد، بهداشت دهان و دندانتان را جدی بگیرید.

ویدئوی زیر از کلینیک مهراوید درباره مراقبت های بعد از ایمپلنت می باشد که در صورت رعایت درستشان می توانید تا حدود زیادی از درد ایمپلنت کم کنید:

 

سخن پایانی

بسیاری از کاربران این پرسش که آیا ایمپلنت دندان درد دارد را مطرح می‌کنند. در پاسخ به این پرسش می‌توان بیان کرد که بهره‌گیری از ایمپلنت با درد همراه است، اما این موضوع چندان به طول نمی‌انجامد و در شرایط عادی تنها پس از چند هفته به‌طور کامل فروکش خواهد کرد.

به‌منظور کاهش درد ایمپلنت دندان می‌تواند از مسکن‌های مختلف استفاده کرد. البته این موارد باید تحت نظر پزشک به کار گرفته شوند. درصورتی‌که ایمپلنت‌های شما به شکل صحیح جایگذاری شده باشند، با درد زیادی روبرو نخواهید شد. اگر نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، همین حالا با کارشناسان کلینیک مهرآوید تماس بگیرید تا شما عزیزان را به بهترین شکل ممکن یاری کنند.

 

سوالات متداول

1- آیا ایمپلنت درد دارد؟

بله، کاشت انواع ایمپلنت دندان با درد همراه است. البته میزان و شدت درد در بیماران متفاوت است. درد ناشی از ایمپلنت معمولاً به شکل تیر کشیدن است. در پاره‌ای از موارد، این موضوع به شکل درد ضربان‌دار حس می‌شود. در صورت به‌کارگیری این تکنیک به‌صورت مناسب و مراجعه به دندان‌پزشکان مجرب، می توان این درد را تا حدود زیادی کنترول کرد.

2- برای کاهش درد ایمپلنت چه باید کرد؟

بعد از جراحی ایمپلنت برای تسکین درد می توان از داروهای مسکن مانند مفنامیک اسید، ایبوپروفن و استامینوفن با دوز ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلی گرم  استفاده کرد.

3- درد ایمپلنت دندان چند روز طول میکشد؟

درد اصلی ایمپلنت سه تا هفت روز طول میکشد. در این بازه زمانی ممکن است هر چند ساعت یکبار درد شدت یابد و سپس دوباره به حالت عادی برگردد. در برخی از افراد، درد ایمپلنت حتی تا چهارده روز نیز ادامه می‌یابد.

۱ دیدگاه برای “آیا ایمپلنت درد دارد؟ بهترین مسکن قوی برای درد ایمپلنت چیست؟

  1. ساره می گوید:

    سلام وقتتون بخیر باشه
    من الان حدود ۶ ماهه که دندونای جلومو ایمپلنت کردم ولی هر وقت که آب سرد میخورم تیر میکشه و چند دقیقه درد میکنه. آیا این درد طبیعیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .