بهترین مارک های ایمپلنت دندان در ایران کدامند؟ 12 تا از انواع مارک های ایمپلنت

بهترین برند ایمپلنت

ایمپلنت دندان (Implant)  یکی از فناوری‌های پیشرفته برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته یا آسیب‌دیده است. انتخاب بهترین برند ایمپلنت بستگی به عوامل مختلفی دارد که در نهایت برای هر بیمار متفاوت است. برندهای زیادی هستند که مسئولیت آن‌ها تولید قطعات و سیستم‌هایی ایمپلنتی است که بتوانند ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته باشند. این کمپانی‌ها در کیفیت، دوام، استفاده از فناوری‌های نوین و قیمت با یکدیگر رقابت می‌کنند. برخی از این برندها تازه‌ وارد بازار شده‌اند و برخی دیگر سال‌ها است در این عرصه رقابت می‌کنند مثل برند ایمپلنت اشترومن.

از آنجایی که متخصصان مهراید بهترین مرکز ایمپلنت در تهران، از بهترین مارک ایمپلنت دندان برای اصلاح طرح لبخند شما استفاده می‌کنند، در این مقاله به معرفی بهترین برند ایمپلنت برای شما می‌پردازیم.

بهترین مارک‌های ایمپلنت دندان

بهترین مارک ایمپلنت

بهترین برند ایمپلنت چیست؟ انتخاب بهترین برند ایمپلنت در ایران از میان فهرست جهانی که هر کدام به دلایلی شهرت دارند، کار ساده‌ای نیست. ‌در سراسر جهان بیش از ۱۵۰ شرکت با یکدیگر رقابت می‌کنند و اگر شما در این زمینه تخصص نداشته باشید، نمی‌توانید میان آنان تفاوتی قائل شوید. آنچه در ادامه می‌خوانید، معرفی ۱۱ برند برتری است که از آن‌ها در ایران استفاده می‌شود.

1- ایمپلنت زیمر

ایمپلنت زیمر

ایمپلنت زیمر یکی از بهترین مارک ایمپلنت دندانی بوده که در سراسر دنیا از معروفیت زیادی برخوردار است و بسیاری از افراد آن را به عنوان بهترین مارک ایمپلنت دندان می‌شناسند. تولیدکنندگان این محصول با کمک پیشرفته‌ترین فناوری‌ها توانسته‌اند ایمپلنتی تولید کنند که بتواند برای بیماران متفاوت مناسب بوده و در عین حال، عمر زیادی نیز داشته باشد. این برند از لحاظ قیمت مقرون‌به‌صرفه است و وقت کمی نیاز است تا تهیه شود و در دهان بیمار قرار‌ بگیرد. علاوه بر این موارد، استفاده از آن توسط دندانپزشکان به راحتی صورت می‎گیرد و یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن به شمار می آید.

2- ایمپلنت cmi

ایمپلنت cmi محصول کمپانی نیوبایوتک کره‌ای است که عمر چندانی از تأسیس آن نمی‌گذرد. ویژگی این محصول آن است که عمر بالایی دارد و به دلیل نحوه تولید آن به دریل کمتری نیاز است و به این ترتیب، مانع از تحلیل فک و استخوان می‌شود. این ایمپلنت جزو برندهای ارزان قیمت در بازار است.

همان طور که در سایت این برند نیز آمده، کمپانی NeoBiotech در حال حاضر در بیش از 75 کشور دنیا در دسترس همگان است

Neobiotech is a leading manufacturer and supplier of comprehensive products and solutions for implant, restorative, and digital dentistry. Ever since our foundation in the year 2000, Neobiotech has been relentlessly striving for new and better ways in every area of implant dentistry with a central belief that our solutions must remain Simple, Safe, and Speedy (the 3S Spirit) for both the dentists and patients. Today, Neobiotech products, services, and educational offerings are available in around 75 countries worldwide through subsidiaries and distributors.

3- ایمپلنت SPI

اسپیرال یا SPI ایمپلنتی استاندارد و محصول کمپانی Alpha Bio Tec است. ویژگی ایمپلنت SPI اتصال آن به سطح استخوان است و برای این که متناسب با انواع دندان‌ها باشد، در ۵ قطر و ۵ طول متفاوت تولید می‌شود. از نظر شکل رئوس نیز دارای نوع مخروطی و مستقیم است که بتواند برای افراد بیشتری قابلیت استفاده داشته باشد.

4- ایمپلنت استرا

ایمپلنت استرا

کمپانی استرا یک‌ محصول ساده و قابل ‌اعتماد تولید کرده است که با کمک کمترین تعداد قطعات می‌تواند بیشترین انعطاف را برای بیمار و پزشک داشته باشد. تحقیقات نشان داده‌اند که ایمپلنت استرا می‌تواند استخوان حاشیه‌ای را حفظ کند و مناسب برای هر دندان یا فکی باشد. این ایمپلنت اغلب با کمک جراحی یک یا نهایتاً دو مرحله‌ای کار گذاشته می‌شود و در حقیقت، یکی از نمونه‌های بسیار زودرس است.

5- ایمپلنت اشترومن

معتبرترین، محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین و بهترین ایمپلنت دندان که رتبه یک محصولات مشابه را به خود اختصاص داده، ایمپلنت اشترومن یکی از بهترین مارک های ایمپلنت سوییسی است. این محصول از باکیفیت‌ترین مواد و با کمک به‌روزترین فناوری تولید‌ می‌شود‌. این کمپانی هم محصولات فوریتی و هم طیف وسیعی از نمونه‌های مختلف را به بازار عرضه کرده و از دید برخی از صاحب نظران به نوعی بهترین مارک ایمپلنت دندان است.
در اینجا ید نیست نگاهی هم بیندازیم به سایت این شرکت و بخش معرفی این برند:
Straumann® stands for premium Swiss quality, precision and innovation delivering confidence in dentistry, backed by the largest global scientific network. As the global leader in implantology, we deliver cutting-edge innovations that are regarded as industry benchmarks and disruptive technological breakthroughs, supported by long-term scientific evidence. We push the boundaries to enable the next generation of dental care

گفتنی است در صورتی که قصد دارید از این برند ایمپلنت استفاده کنید، میتوانید به مرکز ایمپلنت شرق تهران مهرآوید مراجعه کنید.

6- اینترالاک

ایمپلنت برند اینترالاک از سال ۲۰۰۱ در کشور امریکا تولید شده و تاکنون نزدیک به ۲۶ ایمپلنت را در سطوح مختلف استخوانی یا بافتی به بازار ارائه کرده است. محصولات این کمپانی با اشکال مختلفی در ناحیه رأس تولید می‌شوند که مخروطی یا صاف هستند. ایمپلنت اینترالاک با ذرات نانو ساخته می‌شود و چون کاشت آن بدون درد است، عفونت پس از درمان ندارد و زمان بهبود آن بسیار کوتاه است. از این رو، این ایمپلنت توانسته است محبوبیت زیادی پیدا کند.

7- ایمپلنت آرگون

برند ایمپلنت آرگون
عکس صفحه اصلی سایت برند ایمپلنت آرگون

کمپانی آرگون توانسته است به مدت 20 سال یکی از نام‌های معروف در صنعت ایمپلنت باشد و گاهی به عنوان بهترین مارک ایمپلنت دندان خطاب شود. ایمپلنت آرگون ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به اتصال مخروطی‌ ۱.۵ درجه‌ای بین ایمپلنت و اباتمنت اشاره کرد. این ویژگی باعث می‌شود تا استخوان به ‌سلامت رشد کند و برای مدت طولانی بتواند ایمپلنت را در دهان نگه دارد. این محصول آلمانی توانسته است بازار بیش از ۱۷ کشور را به دست آورد و محصولات خود را به آنان عرضه کند.

درباره انواع ایمپلنت آلمانی در مطلب دیگری مفصلا صحبت کردیم که میتوانید آن را مطالعه کنید.

8- ایمپلنت اى دى ای (IDI)

ایمپلنت اى دى ای (IDI) لقب اولین دندان فوری را به خود اختصاص داده است. هدف تولیدکنندگان رفع مشکل شکست ایمپلنت‌های دندانی بوده است که سایر برندها به آن دچار شده‌اند. متخصصانی که این محصول را ارائه کرده‌اند، همگی از دندانپزشکان خبره هستند و تلاش کرده‌اند تا در این محصول مشکلات بیومکانیکی سایر ایمپلنت‌ها را حل کنند.

9- ایمپلنت ای سی ایکس

شاید اگر به ‌ظاهر انواع مارک های ایمپلنت نگاهی بیندازید، از نظر شما هیچ تفاوتی با سایر برندها نداشته باشد. با این ‌حال، مزیت اصلی ایمپلنت ای سی ایکس آلمانی در این است که با کمک کامپیوتر شبیه‌سازی آن در قالب دندان انجام می‌شود و طراحی آنان بیومورفیک و روش اعمال غیر تهاجمی است. در نتیجه، با این ایمپلنت دندان ، ایمنی بافت‌های نرم و استخوانی تضمین می‌شود و به پیوند سرعت می‌بخشد. سایت dentavita در جواب این سوال که آیا ایمپلنت های آی سی ایکس خوب هستند یا نه گفته است:

According to leading experts in dental implantology, the ICX system from the German company Medentis Medical GmbH meets modern requirements by 99.6%. This is one of the most optimal implants, which can be used for all types of work and meets high safety and quality requirements.

10- ایمپلنت بایوتک فرانسه

ایمپلنت بایوتک

این برند که از سال ۱۹۸۷ مشغول به کار کرده، توانسته است ۱۷ مدل ایمپلنت را در رأس‌های مختلف مخروطی و مستقیم در سطح استخوانی ارائه کند. اکنون نزدیک به ۱۳ کشور از جمله ایران از محصولات ایمپلنت بایوتک فرانسه استفاده می‌کنند.

11- ایمپلنت bego

ایمپلنت bego

یکی دیگر از انواع ایمپلنت آلمانی  ایمپلنت بگو است همان طور که در مقاله مربوط به بیان کردیم:

ایمپلنت bego که از سال ۱۸۹۰ در آلمان تأسیس شد، تا کنون ۶ نوع مختلف از ایمپلنت‌های مخصوص سطح استخوان و بافت را با اشکال مختلفی ارائه کرده است که در رأس با یکدیگر متفاوت هستند. از آنجایی که این برند بسیار معتبر بوده، توانسته است به بازار بیش از ۸۳ کشور جهان راه پیدا کند و شهرت خود را  افزایش دهد.

این مارک ایمپلنت از اباتمنت های زیرکونیوم برای کاشت ایمپلنت دندان استفاده می کند.

12- ایمپلنت Sweden & Martina

آخرین برندی که در مقاله  بهترین مارک ایمپلنت در ایران به شما معرفی می کنیم، یک برند ایتالیایی است. ایمپلنت Sweden & Martina یکی از بهترین مارک ایمپلنت این کشور است.
یکی از ویژگی‌های این شرکت، ساده بودن و کاربر پسندی آنها است. به نظر می رسد در سال های آینده، از ایمپلنت های ایتالیایی بیشتر خواهیم شنید.

بهترین ایمپلنت ساخت کدام کشور است؟

بهترین ایمپلنت ساخت کدام کشور است

کشورهای مختلفی وجود دارند که مهد کمپانی‌های تولید انواع ایمپلنت دندان هستند. هرچند این صنعت در سراسر جهان گسترده است؛ اما برخی از کشورها توانسته‌اند در این میان رقبای خود را کنار بزنند و بهترین مارک ایمپلنت دندان را از آن خود کنند. سوییس، چین، فرانسه، آمریکا و آلمان از جمله کشورهایی هستند که بیشترین نرخ تولید ایمپلنت را دارند؛ اما این امریکا و آلمان هستند که قسمت اعظم بازار را در دست گرفته‌اند.

اگر تمایل دارید بدانید که بهترین ایمپلنت ساخت کدام کشور است؟ باید اطلاع داشته باشید که سهم کشور امریکا از بازار گسترده ایمپلنت‌های دندانی در ۱۰ ‌برند برتر خلاصه شده که اشترومن و زیمر از جمله آنان محسوب می‌شوند. از طرف دیگر، آلمان نیز با داشتن 5 برند برتر مانند آرگون و ای سی ایکس توانسته است در این میدان در کنار امریکا حرکت کند. در مقاله ای دیگر به شکل کامل بهترین برند ایمپلنت آمریکایی را بررسی کردیم که توصیه میکنم آن را مطالعه کنید.

بهترین نوع ایمپلنت در ایران

بهترین نوع ایمپلنت در ایران

بهترین جنس ایمپلنت دندان کدام است؟ زمانی که قرار است برای ایمپلنت دندانی اقدام کنید، تنها بهترین مارک ایمپلنت دندان نیست که اهمیت دارد، بلکه جنس این ایمپلنت‌ها نیز بسیار مهم هستند. برخی از این محصولات می‌توانند از جنس سرامیک، چینی، تیتانیوم و یا زیرکونیا باشند. درست است که هر کدام از این محصولات ویژگی خاصی دارند؛ اما ما در اینجا به معرفی دو نمونه منحصر به‌ فرد می‌پردازیم.

تیتانیوم و آلیاژهای تیتانیوم

یکی از بهترین نوع ایمپلنت در ایران از جنس تیتانیوم است که در صنعت ایمپلنت از آن به‌ عنوان استاندارد طلایی یاد می‌شود. ایمپلنت‌ها و اجزای ایمپلنت دندان یا از عناصر کمیاب خالص تیتانیوم مانند آهن، نیتروژن، اکسیژن و کربن تولید می‌شوند یا حاوی آلیاژ تیتانیوم با آلومینیوم یا وانادیم برای استقامت در برابر خوردگی و عملیات حرارتی هستند. همچنین تیتانیوم خالص نیز دارای کیفیت مکانیکی بسیار بالایی است.
تنها نکته‌ای که در مورد این جنس باید بدانید، این است که برخی بیماران به دلیل این که به فلز حساسیت دارند، ممکن است نتوانند از آن در دهان خود بهره ببرند. با این‌ حال، در سراسر دنیا افراد بسیار زیادی دندانی از جنس تیتانیوم دارند که از عمر بسیار زیادی نیز برخوردار است. در صورتی‌ که فرد به دلیل حساسیت نتواند از این محصول در دهان خود بهره ببرد، لازم است از محصولات زیرکونیایی استفاده کند.

زیرکونیا

برخی از تولیدکنندگان بهترین مارک ایمپلنت دندان از ایمپلنت زیرکونیا استفاده می‌کنند. این محصول زمانی به کار می‌رود که نگران ایجاد حساسیت در بیمار به دلیل استفاده از آلیاژی مانند تیتانیوم و پس زدن ایمپلنت دندان هستیم. با این ‌وجود باید بدانید این محصول از استقامت بالایی در برابر خوردگی برخوردار است و نارسانای خوبی برای انتقال حرارت محسوب می‌شود. هرچند عمر استفاده از این ماده اولیه در صنعت ایمپلنت کم بوده؛ اما از مزایای آن این است که فلز از طریق لثه نمایان نمی‌شود و احتمال تحلیل لثه و استخوان در این شیوه بسیار کم است.

ایمپلنت زیرکونیا
تنها نکته‌ای که باید در زمینه ایمپلنت‌ها از جنس زیرکونیا بدانید، این است که به دلیل آن که نمی‌توان آن‌ها را در عمق لثه قرارداد، نحوه کارگذاری آن تهاجمی و به ‌صورت عمل جراحی خواهد بود. همچنین دوره نقاهت آن نسبت به محصولات تیتانیومی بسیار طولانی‌تر است. ایمپلنت با جراحی و به کمک بررسی زاویه صحیح باید در جای خود قرار گیرد و حجم استخوان نیز در پیوند نهایی بسیار اهمیت دارد. در محلی که حجم استخوان کم است، باید از تیتانیوم استفاده کرد تا بتوان پیوند استخوان را نیز هم‌زمان انجام داد.

سخن نهایی

داشتن لبخندی زیبا نیازمند آن است که ظاهر دندان‌های شما نیز مرتب و به همان اندازه زیبا باشد. برای این کار دندانپزشکان اغلب توصیه می‌کنند که از ایمپلنت برای داشتن خنده‌ای زیبا بهره ببرید. اگر شما نیز کاندید انواع ایمپلنت دندان هستید، باید بدانید که تنها قیمت نباید مد نظرتان باشد. کیفیت حرف اول را می‌زند و تضمین می‌کند که عمر ایمپلنت دندان شما چقدر باشد.
بهترین مارک ایمپلنت دندان که دندانپزشکان سایت ما به شما معرفی می‌کنند، تضمین می‌کند که هم لبخندتان زیباتر خواهد شد و هم محصولی باکیفیت در دهان شما قرار داده خواهد شد که متناسب با همه شرایط شما خواهد بود. پس هم اکنون برای داشتن لبخندی زیبا اقدام کرده و به کلینیک ما که بهترین کلینیک دندانپزشکی شرق تهران محسوب می شود، مراجعه کنید.

 

سوالات پرتکرار

بهترین مارک ایمپلنت چیست؟

از بهترین مارک های ایمپلنت دندان می شود به ایمپلنت سوئیسی اشترومن، ایمپلنت استرا، ایمپلنت های زیمر، ایمپلنت Iti، آسترا تک، نوبل بیوکر، ایمپلنت کره ای NeoBioTech یا cmi و… اشاره کرد.

بهترین نوع ایمپلنت دندان چیست؟

بهترین نوع ایمپلنت دندان از جنس تیتانیوم و زیرکونیا می باشد.

۵ دیدگاه در “بهترین مارک های ایمپلنت دندان در ایران کدامند؟ 12 تا از انواع مارک های ایمپلنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .