آیا ایمپلنت در سن بالا مناسب است یا نه؟ مراحل کاشت ایمپلنت افراد مسن

ایمپلنت در سنین بالا

به نظر شما ایمپلنت در سن بالا امکان پذیر است؟ معمولاً از دست دادن دندان پس از سن 50 سالگی کاملاً عادی است و سالمندان پس از این سن دندان‌های خود را به راحتی از دست می‌دهند. با شکستن دندان‌ها شما به ایمپلنت نیاز پیدا می‌کنید. بهترین روش برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته شما استفاده از ایمپلنت‌های دندانی است. این ایمپلنت‌ها ظاهری شبیه به دندان‌های طبیعی دارند و در مدت زمانی کوتاه با استخوان فک جوش می‌خورند. اگر می‌خواهید بیشتر با ایمپلنت کردن دندان در سنین بالا آشنا شوید، بهتر است در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

مراحل و شرایط کاشت ایمپلنت در سن بالا

در همین ابتدای مطلب بهتر است شما را با مراحل و شرایط کاشت ایمپلنت در سنین بالا آشنا کنیم. دندان‌ها و فک سالمندان نسبت به سایر افراد حساس‌تر است و همین مسئله نیز باعث شده تا استفاده از یک پزشک حرفه‌ای برای این افراد از اهمیت بالایی برخوردار باشد. کاشت ایمپلنت دندان برای افرادی که بیش از 60 سال سن دارند معمولاً بین 3 ماه تا 1 سال به طول می‌انجامد. افرادی که قصد انجام ایمپلنت در این سن را دارند باید مراحل زیر را از سر بگذرانند:

شرایط کاشت ایمپلنت در سن بالا

  1. مشاوره و معاینه بالینی لثه و دندان‌ها توسط پزشک متخصص
  2. تصویر برداری دقیق از دندان و لثه به وسیله اشعه ایکس
  3. تعیین نوبت برای انجام ایمپلنت و حضور در مطب پزشک در وقت تعیین شده
  4. انتخاب روش بی حسی یا بیهوشی بر اساس شرایط عمومی فرد بیمار
  5. قرار دادن پایه ایمپلنت درون استخوان فک
  6. گذراندن دوره نقاهت و جوش خوردن پایه به استخوان فک
  7. نصب اباتمنت برای ایمپلنت در سن بالا
  8. قالب‌گیری از لثه‌ها و نصب قسمت پایینی دندان
  9. نصب تاج و بررسی نهایی جوش خوردن دندان و ظاهر آن‌ها

ایمپلنت یا دندان مصنوعی

بسیاری از افراد ممکن است با خود فکر کنند که ایمپلنت در سنین بالا بهتر است یا دندان مصنوعی؟ در پاسخ به این سؤال باید به شما بگوییم که در صورتی که سلامت عمومی مناسبی دارید و استخوان‌های فک و لثه‌تان سالم هستند بهتر است از ایمپلنت استفاده کنید. این مسئله به این علت است که ایمپلنت‌ها ظاهری طبیعی‌تر دارند و کاملاً شبیه به دندان‌های طبیعی شما هستند و از فک شما جدا نمی‌شوند.

مهم‌ترین مزایای استفاده از ایمپلنت در سنین بالا

در نقطه مقابل دندان‌های مصنوعی ظاهری غیر طبیعی دارند و رنگ آن‌ها با سایر دندان‌های طبیعی شما همخوانی ندارد. علاوه بر این دندان‌های مصنوعی ممکن است به طور ناگهانی از دهان شما جدا شوند و شما را به دردسر بیندازند. همچنین دندان‌های مصنوعی در حس چشایی شما نیز اختلال ایجاد می‌کنند و نمی‌گذارند به درستی طعم خوراکی‌های مختلف را بچشید. سایت grovesdentalcare در این باره گفته است:

Dental implants can improve the appearance of a senior’s smile by filling in gaps from missing teeth. Dental implants can help to preserve bone density in the jaw, which can prevent further deterioration and improve overall oral health.

مزایا کاشت ایمپلنت برای سالمندان

کاشت ایمپلنت برای افرادی که سن بالایی دارند، مزیت‌های متعددی دارد. همین مزایا باعث شده‌اند تا تعداد زیادی از افراد از این روش برای کاشت دندان‌های خود استفاده کنند و دندان‌هایی زیبا داشته باشند. از جمله مهم‌ترین مزایای کاشت ایمپلنت در سن بالا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایا کاشت ایمپلنت برای سالمندان

  • ظاهری زیبا و طبیعی شبیه به دندان‌های طبیعی فرد و هم رنگ با دندان‌های وی
  • دارای عملکردی شبیه به دندان‌های طبیعی بیمار
  • بدون نیاز به محافظت به وسیله دندان‌های مجاور
  • ثابت بودن ایمپلنت و تاج آن و عدم تکان خوردن ناگهانی آن در دهان فرد
  • دارای طول عمر بسیار زیاد و ماندگاری بیش از 25 سال در دهان فرد
  • عدم به وجود آوردن آلرژی بر لثه‌ها و ریشه دندان بیمار
  • رعایت بهداشت راحت‌تر و عدم نیاز به مراقبت‌های سخت

خطرات جراحی ایمپلنت برای افراد مسن

بسیاری از افراد پیش از انجام ایمپلنت دندانی به فکر خطرات احتمالی این روش هستند. در این زمان شما با شناخت خطرات این روش می‌توانید راحت‌تر برای انجام یا عدم انجام آن تصمیم‌گیری کنید. همچنین باید بدانید که میزان خطرات این روش بسیار کم است و بسیاری از افراد بدون هیچ مشکلی این شیوه را انجام داده‌اند. از جمله این خطرات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد آلرژی و حساسیت
  • به وجود آمدن تورم لثه
  • لق شدن ایمپلنت و پایه آن
  • آسیب رسیدن به عصب دندان
  • به وجود آمدن مشکلات سینوسی
  • عدم جوش خوردن ایمپلنت دندانی
  • لق زدن روکش ایمپلنت دندان فرد

نتیجه‌گیری

در این مطلب سعی کردیم شما را با انجام ایمپلنت در سن بالا آشنا کنیم. افرادی که بیش از 60 سال دارند می‌توانند از طریق بررسی‌های پزشکی و در صورت سالم بودن استخوان فک و لثه این روش را انجام دهند. ایمپلنت‌های دندانی ظاهری زیبا و طبیعی دارند و می‌توانید به راحتی آن‌ها را استفاده کرده و ظاهری زیبا داشته باشید.

متخصص ایمپلنت مهرآوید

به شما توصیه می‌کنیم در صورتی که استخوان فک سالمی دارید از دندان مصنوعی استفاده نکنید و ایمپلنت مورد استفاده قرار دهید. شما می‌توانید ایمپلنت را در کلینیک دندانپزشکی مهرآوید با کمترین هزینه انجام دهید و دندان‌هایی سالم‌تر داشته باشید.

 

سوالات متداول

1- ایا ایمپلنت در سن بالا خطرناک است؟

معمولا در سنین بالا، به دلیل درگیر بودن متقاضی، با بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت کنترل نشده، مشکلات لثه، تحلیل رفتگی شدید بافت و ساختار استخوان و …… انجام جراحی کاشت ایمپلنت ممکن نیست چون به علت وجود این بیماری‌ها ریسک افزایش خطرات ایمپلنت بالاست که در چنین شرایطی متخصص ایمپلنت در قدم اول تلاش می‌کند تا با روش‌های مختلف بر مشکلات بیماری‌های زمینه‌ای بیمار مقابله کند و شرایط کاشت ایمپلنت درسالمندی را فراهم کند یا اینکه از روش های جایگزین استفاده کند.

2- مهم ترین مزایا کاشت ایمپلنت برای سالمندان چیست؟

از مهم ترین مزایای کاشت ایمپلنت در سنین بالا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بدون نیاز به محافظت به وسیله دندان‌های مجاور
  • ثابت بودن ایمپلنت و تاج آن و عدم تکان خوردن ناگهانی آن در دهان فرد
  • دارای طول عمر بسیار زیاد و ماندگاری بیش از 25 سال در دهان فرد
  • عدم به وجود آوردن آلرژی بر لثه‌ها و ریشه دندان بیمار
  • رعایت بهداشت راحت‌تر و عدم نیاز به مراقبت‌های سخت

۲ دیدگاه در “آیا ایمپلنت در سن بالا مناسب است یا نه؟ مراحل کاشت ایمپلنت افراد مسن

  1. رزیتا می گوید:

    پدرم ۶۵ ساله هست و طبق آزمایشهامیگن ریسک داره ایمپلنت معمولی استفاده کنن ، این موضوع برای ایمپلنت فوری هم هست یا قابل انجام هست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .