بهترین برندهای ایمپلنت آمریکایی کدامند؟ همه چیز درباره انواع ایمپلنت آمریکایی

ایمپلنت آمریکایی

برندهای زیادی در سراسر دنیا و از کشورهای مختلف اقدام به تولید این محصول کرده‌اند. کشورهای بسیار زیادی مانند آلمان، فرانسه، آمریکا و سوئیس با عنایت به تکنولوژی، مواد اولیه و فاکتورهای دیگر موفق شده‌اند تا بازار این محصول را در دست بگیرند. در میان محصولاتی که از کشورهای مختلف به بازار عرضه می‌شود، ایمپلنت آمریکایی بسیار مورد توجه دندانپزشکان ایرانی و سایر کشورهای دیگر قرار گرفته است.

به همین دلیل ما در این مقاله بر آن شدیم تا شما را با برندهای مختلف ایمپلنت تولید آمریکا و ویژگی­ های هر یک از آنها آشنا کنیم. اگر علاقه دارید با ایمپلنت لبخندی زیبا داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید تا شما را بهتر راهنمایی کنند.

انواع ایمپلنت آمریکایی

انواع ایمپلنت آمریکایی

در میان برندهای ریز و درشتی که به تولید بهترین ایمپلنت دندان و تجهیزات دندانپزشکی می‌پردازند، انواع ایمپلنت هایی که ساخت کشور آمریکا هستند، توانسته‌اند در سراسر دنیا بخش بزرگی از بازار را در اختیار خود بگیرند. این برندهای مختلف با تکیه‌ بر ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود می‌توانند به شما دندان‌های زیبا و لبخندی زیباتر ببخشند. هرکدام از برندهایی که از کشور آمریکا خود را به نقاط دیگر جهان رسانده‌اند، ویژگی‌های مخصوص به خود دارند که می‌تواند آن‌ها را از سایرین متمایز کند. بیایید با هم این برندها را به‌صورت مجزا بررسی کنیم:

1_ایمپلنت زیمر

ایمپلنت زیمر

زیمر یکی از تولیدکنندگان برتر ایمپلنت در آمریکا است که جزو برترین برندهای مطرح در سطح جهان نیز محسوب می‌شود. این کارخانه که در سال ۱۹۲۷ تأسیس شده است، توانسته ۱۳ نوع ایمپلنت مختلف را متناسب با سطح استخوان و بافت و در اشکال مختلف در قسمت راس در اختیار دندانپزشکان قرار دهد.

ایمپلنت زیمر علاوه بر اقتصادی‌بودن، نیاز به زمان کمی برای آماده‌سازی و دوران بهبودی دارد. محصولات این کمپانی به‌عنوان پروتزی ایمن برای نواحی مختلف دهان شناخته می‌شوند. ازآنجا که ایمپلنت‌های زیمر مزایای زیر را دارند، جزو ده برند برتر جهان محسوب می‌شوند:

  • دوام: به دلیل این‌که ایمپلنت آمریکایی زیمر از مواد اولیه با کیفیت ساخته می­شود، عمر بسیار زیادی دارد. اگر از آن به خوبی مراقبت کنید، دوام آن‌ها بیشتر نیز می‌شود.
  • ظاهر طبیعی: طراحی آن‌ها به گونه‌ای است که باعث می‌شود از نظر رنگ، شکل و اندازه شبیه به دندان‌های اصلی شما باشد.
  • بهبود سلامت دهان و دندان: این ایمپلنت آمریکایی چون از تحلیل استخوان فک جلوگیری می‌کند، باعث می‌شود استخوان به شکلی سلامت رشد کند و در نتیجه از بروز مشکلات دندانی دیگر جلوگیری می‌کند.
  • بهبود در غذا خوردن و تکلم: این ایمپلنت‌ چون پایه‌ پروتز آن‌ها مطمئن است؛ در نتیجه به شما امکان می‌دهد بدون نگرانی از افتادن دندان به راحتی غذا بخورید یا صحبت کنید.
  • راحتی: ایمپلنت­های زیمر، به مانند ایمپلنت سوئیسی اشترومن ، عمر زیادی داشته و نیاز به مراقبت بسیار زیاد ندارند؛ در نتیجه راه حلی دائمی محسوب می­شوند که نیاز به مراقبت و نگهداری خاصی هم ندارند.

2_ایمپلنت نوبل بیوکر

ایمپلنت نوبل بیوکر

ایمپلنت Nob Biocare یکی از جامع‌ترین کاتالوگ‌ها را در زمینه ایمپلنت و تجهیزات مرتبط با آن ارائه می‌دهد و آن را متناسب با به‌روزترین استانداردها به بازار عرضه می‌کند. همه ایمپلنت‌های این کمپانی از جنس تیتانیوم هستند. کمپانی ایمپلنت نوبل بیوکر برای ایجاد ناهمواری بر روی سطح بیرونی از روش‌های منحصربه‌فردی استفاده می‌کند. این ناهمواری‌ها باعث می‌شود تا حتی در شرایطی که قراردادن ایمپلنت سخت است، یکپارچگی استخوان به‌سرعت اتفاق بیفتد. ایمپلنت‌های اورژانسی یا وجود اشکال در فک می‌تواند شامل این شرایط شود.

همان طور که در سایت nobelbiocare گفته شده این برند در بیش از 80 کشور دنیا در دسترس قرار گرفته است:

Nobel Biocare is a world leader in the field of innovative implant-based dental restorations. Our goal is to empower dental professionals to give quality of life back to their patients

Nobel Biocare supports its customers through all phases of professional development, offering world-class training and education along with practice support and patient information materials. The company is headquartered in Zurich, Switzerland. Production takes place at four sites located in the United States, Sweden and Japan. Products and services are available in over 80 countries through subsidiaries and distributor

3_ایمپلنت آسترا تک (Astra)

ایمپلنت آسترانک

محصولات کمپانی آسترا تک که از آمریکا به دنیا ارائه می‌شوند از جنس تیتانیوم هستند. این کمپانی برای اصلاح سطح از روشی شیمیایی بهره می‌برد تا بتواند با توپوگرافی بسیار منحصربه‌فرد در مقیاس نانو، روند ترمیم استخوان را تسریع کند. طراحی این‌ ایمپلنت آمریکایی مبتنی بر درک کاملی است که متخصصان از فیزیولوژی استخوان دارند؛ در نتیجه تولیدات آن­ها قوی و پایدار است.

به دلیل شکل مخروطی ایمپلنت این کمپانی در قسمت زیر، سطح بار به عمق استخوان نفوذ می‌کند و به‌این‌ترتیب استخوان حاشیه حفظ می‌شود. در ایمپلنت آسترا تک (Astra) برای این که با بافت نرم در بیشترین حجم و ناحیه تماس حاصل شود از کانتور اتصال استفاده می‌شود. این خصوصیت، ویژگی منحصربه‌فردی است که در هنگام اتصال اباتمنت به ایمپلنت به وجود می‌آید.

 

همچنین این ایمپلنت، بر حفظ استخوان حاشیه ای تاثیر مثبت دارد. از اینجا بیشتر بخوانید.

The Astra Tech Implant System is simple and reliable: a minimum of components with maximum flexibility. You can use it for all indications and all positions in the mouth. It is ideal for both one-stage and two-stage surgery and it is also suitable for immediate and early loading. The restorative options cover cement-, screw- and attachment-retained solutions.

قبل از معرفی چهارمین مارک ایمپلنت آمریکایی، اگر دوست داشتید با برندهای ایمپلنت آلمانی آشنا شوید، سری به مقاله مربوط به آن بزنید.

4_ایمپلنت بیومت تری ای

ایمپلنت بیومت تری ای

کمپانی بیومت تری ای که در سال ۱۹۸۵ شروع به فعالیت کرده است، در این سال‌ها موفق به تولید ۲۵ نوع ایمپلنت دندان شده که این تنوع در سطوح ‌مختلف استخوان و بافت و با اشکال مختلفی در ناحیه رأس ایجاد شده است. این کمپانی که یکی از برترین شرکت‌های تولیدکننده ایمپلنت امریکایی بوده از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و عمر ایمپلنت دندان آن زیاد است.

 

5_ایمپلنت اینترالاک

ایمپلنت اینترالاک

کمپانی اینترالاک فعالیت خود را از سال 2001 در آمریکا آغاز کرده است و در این برهه موفق شده تا ۲۶ نوع ایمپلنت را به بازار عرضه کند. ایمپلنت اینترالاک که اکنون در ۲۹ کشور دنیا در حال استفاده است، در ایران نیز طرف‌داران خاص خود را دارد. این ایمپلنت آمریکایی توانسته است تا طیف کامل و وسیعی از ایمپلنت دندان و اجزای ترمیمی آن را ارائه دهد. اتصالات داخلی اکسترنال و Hex Line، ایمپلنت‌های مینیاتوری و مواردی ازاین‌دست از جمله فناوری‌های نوین این شرکت هستند.

از طرفی ایمپلنت امریکایی اینترالاک به دلیل تولید محصولات خود با کمک فناوری Mini-Drive Lock به ایمپلنت اجازه می‌دهد تا تنها با یک حرکت دندانپزشک از بسته استریل خارج شود و در جای خود قرار بگیرد. در ضمن در کنار این‌ محصولات یک آچار گشتاور نیز به دندانپزشک ارائه می‌شود تا بتواند کار را به‌خوبی تکمیل کند. ایمپلنت فیوژن این برند که ویژگی آن طراحی بر اساس نتایج آزمایش است، انقلابی بزرگ در این عرصه محسوب می­شود.

6- ایمپلنت آمریکایی بیکن

ایمپلنت بیکن، یکی از بهترین برندهای ایمپلنت‌های آمریکایی محسوب می‌شود، ایمپلنت‌های این برند ساختار طراحی متفاوتی دارند و کاملا با ساختار استخوان فک و بافت لثه انسان سازگار هستند. ایمپلنت های دندانی بیکن برای طیف گسترده ای از بیماران از جمله افرادی که استخوان فک ضعیفی دارند یا دندان های خود را به دلیل بیماری پریودنتال از دست داده اند مناسب هستند. آنها همچنین می توانند برای جایگزینی دندان های از دست رفته به دلیل آسیب یا نقص مادرزادی استفاده شوند.

قیمت و عمر ایمپلنت آمریکایی

ایمپلنت اینترالاک

برندهای مختلفی در دنیا مشغول به کار تولید ایمپلنت هستند که بسیاری از مطرح‌ترین آن‌ها از کشور آمریکا عرضه می‌شوند. هرکدام از این برندها برای اینکه بتوانند در این عرصه از پس رقبای خود برآیند، لازم است تا حتماً ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته باشند. عمر ایمپلنت امریکایی به دلیل استفاده از آلیاژ تیتانیوم بسیار زیاد است و سال‌ها می‌تواند به‌عنوان دندان اصلی باقی بماند‌.

البته در کنار همه مزایایی که در زمینه برندهای مختلف ایمپلنت آمریکایی مطالعه کردید، باید بدانید که قیمت ایمپلنت آمریکایی نسبت به انواع مشابه خود کمی گران‌تر برآورد می‌شود؛ اما به دلیل اینکه عمر ایمپلنت دندان این محصولات زیاد است، می‌توان از این عیب چشم‌پوشی کرد.

 سخن آخر

ایمپلنت‌ها یکی از فناوری‌های مرتبط با دندانپزشکی هستند که امروزه طرف‌داران زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. برندهای مختلفی از کشورهای متعددی مانند آلمان، فرانسه، کره جنوبی، سوییس و آمریکا در بازار هستند که هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند و سعی کردیم در مقالات دیگر به معرفی ایمپلنت کره ای، آلمانی، سوئیسی و … بپردازیم.

‌ما به‌صورت جداگانه در مقاله‌ای برترین برندهای موجود در دنیا که در ایران نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند، از نظر گذرانده‌ایم. در این مقاله نگاهی جزئی ­تر به انواع ایمپلنت آمریکایی کردیم تا بتوانید به‌صورت دقیق با محصولات این کشور آشنا شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با برترین محصولات در این زمینه می‌توانید با متخصصان یکی از بهترین مرکز ایمپلنت تهران مشورت کنید.

 

سوالات پرتکرار شما

بهترین برند ایمپلنت امریکایی چیست؟

از انواع برند های ایمپلنت آمریکایی میتوان به ایمپلنت اینترالاک، ایمپلنت زیمر، ایمپلنت نوبل بیوکر،ایمپلنت بیومت تری ای و ایمپلنت آسترا تک اشاره کرد.

قیمت ایمپلنت آمریکایی چند است؟

قیمت انواع ایمپلنت آمریکایی در حال حاضر در حدود 20 میلیون تومان است.

عمر ایمپلنت امریکایی چقدر است؟

عمر ایمپلنت امریکایی به دلیل استفاده از آلیاژ تیتانیوم بسیار زیاد است و سال‌ها می‌تواند به‌عنوان دندان اصلی باقی بماند‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .