بهترین مارک کامپوزیت دندان چیست؟ معرفی 6 تا انواع مارک کامپوزیت دندان

مارک کامپوزیت دندان

کامپوزیت‌های دندانی در واقع مخلوطی ناهمگن از مواد مصنوعی مختلفی هستند که در زمینه زیبایی، ترمیم، پوسیدگی یا درمان ترومای دندان مورد استفاده قرار می‌گیرند. بااین‌وجود که از این روش برای ترمیم دندان نیز استفاده می‌شود؛ اما امروزه بیشترین کاربرد را در زمینه درمان‌های زیبایی دارد. این روش زمانی بیشترین نتیجه را به همراه دارد که دندانپزشک شما بهترین کامپوزیت دندان را بشناسد و از آن به‌درستی استفاده کند.

اینکه کدام برند کامپوزیت برای شما بهترین انتخاب است، بسته به نظر، تخصص و انتخاب دندانپزشکی زیبایی دارد که دندان‌های خود را به او می‌سپارید. پس همین‌الان به سایت ما سری بزنید و با حرفه‌ای‌ترین متخصصانی که می‌شناسید، مشورت کنید.

بهترین برند کامپوزیت دندان

داشتن دندان­هایی سفید و زیبا این روزها کار چندان دشواری نیست. کافی بوده تصمیم بگیرید دندان‌های خود را با بهترین کامپوزیت دندان ترمیم کنید تا به این وسیله بتوانید به زیبایی چهره خود بیفزایید. آنچه باید بدانید این است که برای کسب بهترین نتیجه لازم بوده از مارک‌های برتر استفاده کنید. برندهای مختلف، کامپوزیت‌های متفاوتی را با ویژگی‌های منحصربه‌فردی تولید می­کنند که هر کدام می‌تواند متناسب با نیاز شما و تشخیص پزشکتان انتخاب شود. ما در ادامه بهترین برند و بهترین جنس کامپوزیت را به شما معرفی خواهیم کرد:

1_بیسکو

این برند را می‌توان یکی از انواع مارک کامپوزیت دندان دانست که جزو معروف‌ترین گزینه‌های موجود در بازارهای جهانی و بهترین نوع کامپوزیت دندان است. این کمپانی تولیدکننده کامپوزیتی رادیو اپک بوده که می‌توان با کمک نور آن را بر روی دندان اجرا کرد.

شرکت بیسکو یکی از شرکت ها فعال در زمینه تولید تجهیزات پزشکی است ، در سایت این شرکت آمده:

BISCO is an ISO 13485 certified manufacturer of medical devices for the dental industry, specializing in adhesive and resin composite technology. Established in 1981, BISCO is an industry leader providing technically innovative aesthetic and restorative products to dental customers in the U.S. and in over 60 countries worldwide

کامپوزیت بیسکو BISCO  حاوی سیلیکات‌های کلسیم محرک آپاتیت است که از آن برای محافظت از عاج و ترمیم پالپ‌های دندان استفاده می‌شود. این سیلیکات‌ها بهترین گزینه برای جایگزینی هیدروکسید سدیم به‌حساب می‌روند و دلیل آن شکل پذیری بسیار عالی مواد بر روی دندان، سهولت در استفاده و خواص بازسازی‌کننده است.

کامپوزیت بیسکو
کامپوزیت‌های مختلفی در دنیا تولید می‌شود.

2_آی پی اس

دندانپزشکان بسیار حرفه‌ای می‌دانند که این محصول بهترین برند کامپوزیت دندان برای پر کردن حفره‌های دندان­های قدامی و خلفی به‌حساب می‌آید. این برند از نظر شفافیت در پنج سطح تولید می­شود. ویژگی اصلی این کامپوزیت دندانی، سفارشی‌سازی است و البته نمی‌توان این خصوصیت را نادیده گرفت که مواد به‌کار رفته به‌درستی در زیر لایه پوشش نهایی قرار می‌گیرند. در تولید این کامپوزیت از مواد مات استفاده شده است.

 

کامپوزیت آی پی اس ips نه‌تنها سایه‌هایی را بر روی دندان ایجاد می‌کند که مشابه با رنگ طبیعی دندان بوده، بلکه استفاده از آن برای دندانپزشکان بسیار ساده است. همچنین طول عمر بسیار بالایی دارد و تنها به 3 تا 5 مرحله درمان نیاز است تا به نتیجه دلخواه برسید.

3_کامپوزیت 3M

یکی دیگر از انواع مارک کامپوزیت دندان همین برند است که  با وجود مزایای زیادی که دارد توجه دندانپزشکان زیادی را به خود جلب کرده است. تطبیق‌پذیری، زیبایی، استحکام و اطمینان از نتیجه برای ترمیم یا زیبایی از جمله مزایای این محصول محسوب می­شوند. کامپوزیت 3M طیف وسیعی رزین‌های کامپوزیت میکرو هیبرید یا نانوهیبرید را شامل می‌شود که هم کنترل‌پذیری بالایی دارد و هم به دلیل ماندگاری بالینی بسیار بالا، زیبایی ظاهری و سلامت دهان و دندان را برای مدتی طولانی به بیماران عرضه می‌کند.

مزیت کامپوزیت
برای پوشاندن پوسیدگی بسیار مناسب است.

4_کلتن(Coltene)مارک کامپوزیت coltene

اگر به فکر استفاده از جدیدترین نوآوری‌ها در پیوند کامپوزیت قدامی هستید، بد نبوده که از این محصول استفاده کنید. این محصول که شامل پوسته‌های مینای کامپوزیت نانوهیبرید پیش‌ساخته است، توانسته کامپوزیت مستقیم را با ونیر پیش‌ساخته ترکیب کند. کامپوزیت Coltene در واقع نمونه جدیدی از بهترین کامپوزیت دندان را در اختیار دندانپزشکان و بیماران قرار می‌دهد که می‌تواند زیبایی را با هزینه‌ای بسیار کم‌تر و البته تنها در یک جلسه به ارمغان بیاورد.

قبل از معرفی پنجمین مورد، پیشنهاد می کنم سری هم به مقاله بهترین مارک های ایمپلنت بزنید.

5_داینامیک پلاس

انواع کامپوزیت داینامیک پلاس

این برند محصولی بر اساس رزین BIS-GMA و همراه با ذرات پرکننده معدنی 0.05-1 سانتی‌متری است که با کمک نور نامرئی برای ترمیم‌های قدامی و خلفی استفاده شده و بهترین کامپوزیت نانوهیبریدی محسوب می‌شود.

کامپوزیت یونیورسال داینامیک پلاس با 65 درصد حجم پرکنندگی و 80 درصد بار پرکنندگی یکی از بهترین برندهای کشور آلمان محسوب می‌شود که در ایران نیز بسیار موردتوجه دندانپزشکان قرار گرفته است. باید اشاره کرد کشور آلمان یکی از بهترین کشور ها در تولید ایمپلنت دندانی نیز هست و ایمپلنت آلمانی یکی از باکیفیت ترین ایمپلنت های بازار است.

6_ سارمکو

از آنجا می‌توان این برند سوئیسی را بهترین کامپوزیت دندان دانست که به‌وسیله نور کیور می­شود و تنش انقباض آن بسیار کم است. کامپوزیت سارمکو همان­طور که بیان شد به کمک میکرو هیبرید نورافکن اجرا می‌شود و هم برای دندان‌های قدامی و خلفی استفاده شده و هم در طبقات I تا V بسیار مناسب است. از طرفی برای درمان‌ها و تکنیک‌های غیرمستقیم نیز می‌توان از آن بهره برد. کسب اطلاعات بیشتر درباره ی این برند از اینجا:

Light-curing, radiopaque microhybrid composite with extremely low shrinkage stress. Not only suitable for treatment in the anterior and posterior area of all classes from I to V, but also can be used for the indirect technique. Available in tips or syringes.

به‌وسیله نور نامرئی کیور می‌شود.

بهترین کامپوزیت دندان برای کدام کشور است؟

تکنولوژی‌های مورداستفاده در حوزه زیبایی دندان این روزها رقبای بسیاری از سراسر دنیا دارد. هر کشور با تقویت برندهای متعدد در این زمینه تلاش می‌کند تا بازار جهانی را در دست بگیرد. بااین‌حال همه کشورها در این زمینه موفق نبوده‌اند. در میان همه مناطق مختلفی که در دنیا وجود دارد، آمریکای شمالی که شامل کانادا و ایالات متحده آمریکاست، این رقابت را توانسته پیروز شود. پس از آن کشورهای بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و روسیه توانسته‌اند تا حدودی این تکنولوژی را در دست داشته باشند.

سایت medicalcenterturkey درباره محبوبیت کامپوزیت انگلیس گفته است:

Veneers are a popular cosmetic dental treatment in the United Kingdom. They are used to enhance the appearance of teeth by addressing various issues such as discoloration, chips, gaps, and misalignment.

از میان کشورهای آسیایی، چین و ژاپن پیروز این میدان شده‌اند و در اقیانوسیه پس از استرالیا، مکزیک توانسته است کمی در این زمینه پیشرفت کند. با این‌حال همان‌طور که ذکر کردیم، پرچم بهترین کامپوزیت دندان در حال حاضر در اختیار آمریکای شمالی، یعنی ایالات متحده آمریکا و کانادا است.

کامپوزیت مخلوطی
بهترین کامپوزیت دندان برای کدام کشور است

سخن پایانی

کامپوزیت‌ها مواد مصنوعی هستند که با کمک نور بر روی دندان اجرا می­شوند تا بتوانند پوسیدگی‌ها را درمان کرده یا ظاهر نامرتب و نازیبای دندان­ها را سفید، یکدست و مرتب کنند. این روزها از این محصولات بیشتر در زمینه زیبایی دندان استفاده می‌شود و طرف‌داران بسیار زیادی دارد.

کامپوزیت دندان را باید بهترین متخصص کامپوزیت دندان بر اساس هزینه، جنس دندان شما، تخصص خود و ویژگی‌های برندی که استفاده می‌کند، در نظر بگیرد. با این‌حال دقت کنید که کمک‌گرفتن از متخصصان خبره‌ای مانند پزشکان سایت مهراوید که بهترین کلینیک دندانپزشکی شرق تهران محسوب می شود، می‌‌تواند شما را در داشتن دندان­هایی زیباتر یاری کند.

 

سوالات متداول

1- انواع مارک کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت بیسکو BISCO، کامپوزیت دی ام جی DMG AMERICA، کامپوزیت دی ام پی DMP DENTAL، کامپوزیت COLTENE، کامپوزیت کر KERR، کامپوزیت IVOCLAR VIVADEN، کامپوزیت اس دی ای SDI انواع برند کامپوزیت در دنیا هستند.

2- بهترین برند کامپوزیت برای کدام کشور است؟

بهترین کامپوزیت دندان در حال حاضر در اختیار آمریکای شمالی، یعنی ایالات متحده آمریکا و کانادا است.

۳ دیدگاه در “بهترین مارک کامپوزیت دندان چیست؟ معرفی 6 تا انواع مارک کامپوزیت دندان

  1. عادل می گوید:

    سلام وقتتون بخیر باشه
    من قبلا کامپوزیت که داشتم از برند بیسکو استفاده میکردم ولی ناراضی بودم ازش. الان به توصیه دوستم از برند سارمکو استفاده میکنم و خیلی راضی ام ازش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .