هیلینگ ایمپلنت چیست؟ آشنایی با مهم ترین مرحله کاشت دندان

هیلینگ اباتمنت

استفاده از روش ایمپلنت تضمین‌کننده زیبایی است، به شرطی که متخصص شما بتواند به بهترین شیوه آن را انجام دهد. برای این منظور استفاده از قطعات با کیفیت، آن هم به صورت صحیح یکی از ضروریات است. یکی از این قطعات، قطعه‌ای موسوم به هیلینگ ایمپلنت است.

این قطعه کاربرد بسیاری دارد و به روند ایمپلنت شما کمک می‌کند تا بهبودی به‌سرعت حاصل شود. بااین‌حال تنها قطعات و برندها اهمیت ندارند، بلکه لازم است از متخصصان حرفه‌ای مرکز تخصصی ایمپلنت مهراوید مشورت بگیرید تا نتیجه کاملاً رضایت‌بخشی داشته باشد. در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با قطعه هیلینگ دندان و کاربرد آن آشنا کنیم.

هیلینگ ایمپلنت چیست؟

هیلینگ ایمپلنت چیست؟

هیلینگ چیست؟ شاید شما تابه‌حال نام هیلینگ ایمپلنت را نشنیده باشید؛ اما اکنون یکی از کاندیداها برای انجام این روش در ایمپلنت دندان محسوب ‌شوید. برای اینکه بدانید هیلینگ ایمپلنت چیست، باید تا حدودی با روش ایمپلنت آشنا باشید. هرگاه نیاز باشد تا برای جایگزین دندان کشیده شده از ایمپلنت استفاده شود، عملی جراحی انجام می‌شود که طی آن استخوان و ایمپلنت با یکدیگر ترکیب شده و دندان جایگزین دندان اصلی شما به بخشی از فکتان تبدیل می‌شود.

محل قرارگیری ایمپلنت در زیر خط لثه است؛ در نتیجه برای اینکه بتوان تاج را به آن متصل کرد، نیاز به قطعه‌ای است که بتواند دسترسی را تسهیل کند. Healing Abutment همان قطعه‌ای است که این کار را انجام می‌دهد. در واقع می‌توان گفت که هیلینگ ایمپلنت قطعه‌ای است که کمک می‌کند درمان ایمپلنت به بهترین شکل ممکن انجام شود. این قطعه که به فرم‌دادن لثه نیز کمک می‌کند، روی قسمت بالایی ایمپلنت مانند پیچی متصل می‌شود.

گذاشتن هیلینگ ایمپلنت

 

قراردادن هیلینگ ایمپلنت می‌تواند به دو روش یک ‌مرحله‌ای و دو مرحله‌ای انجام شود. در روش‌ یک ‌مرحله‌ای، ایمپلنت و هیلینگ هر دو در یک‌زمان قرار داده می‌شوند. همان‌طور که در قسمت قبل اشاره کردیم، برای نصب هیلینگ ایمپلنت، ایمپلنت در استخوان قرار داده شده و سپس هیلینگ متصل می‌شود. این بخش که از لثه بیرون است تا زمان بهبودی لثه در آنجا باقی می­ماند. پس از التیام یافتن محل جراحی، این کلاهک برداشته می­شود، اباتمنت و سپس تاج بر روی آن قرار می‌گیرد.

اگر از شیوه دو مرحله‌ای گذاشتن هیلینگ ایمپلنت استفاده شود، ایمپلنت در استخوان قرار می­گیرد، با بافت لثه پوشانده شده و تا زمان بهبودی به حال خود رها می‌شود. در طی چند ماه ایمپلنت به استخوان مجاور خود جوش می‌خورد و نوبت به مرحله دوم می‌رسد. در این مرحله یک برش بر بافت لثه ایجاد شده و سپس هیلینگ مستقر می‌شود تا بهبودی لثه با سرعت بیشتری انجام شود. پس از چند هفته هیلینگ برداشته شده و تاج قرار می‌گیرد.

قبل از معرفی کاربرد هیلینگ ایمپلنت از شما دعوت می کنیم سری هم به مقاله علت پس زدن ایمپلنت بزنید.

کاربرد هیلینگ ایمپلنت

کاربرد هیلینگ ایمپلنت

شاید تعجب کنید اگر بدانید که استفاده از هیلینگ ایمپلنت تا چه اندازه می‌تواند مفید باشد. در واقع باید بدانید که کاربرد هیلینگ ایمپلنت بیشتر برای کمک به بهبود لثه است و باعث می‌شود تا بافت نرم و بخش سختی که در اطراف ایمپلنت قرار دارند، بهبودی سریع‌تری را تجربه کنند. ضمن اینکه مانع از تجمع پلاک دندان می­شود و از ایمپلنت محافظت می‌کند. از آنجا که هیلینگ کمی از ایمپلنت پهن‌تر است، کمک می‌کند تا لثه بتواند شکل درست خود را به دست آورد.

افتادن هیلینگ ایمپلنت

افتادن هیلینگ ایمپلنت

آیا امکان دارد هیلینگ از جای خود خارج شود؟ بله! امکان افتادن هیلینگ وجود دارد؛ اما جای نگرانی نیست. وجود هیلینگ تا لحظه‌ای که قرار است اباتمنت را بر روی ایمپلنت قرار دهند، ضروری است. در پاسخ به این پرسش که در صورت افتادن هیلینگ ایمپلنت چه کاری باید انجام داد؟ باید گفت که اگر این اتفاق رخ داد، دندانپزشک شما لثه را دوباره باز می­کند و اباتمنت را بر سر جای خود قرار می‌دهد.

اینکه هیلینگ ایمپلنت از جای خود خارج شود، اتفاق ناگوار و بسیار بدی نیست. در عرض چند ساعت لثه تلاش می‌کند تا بسته شود و زخم را بهبود بخشد؛ در نتیجه دیگر ایمپلنت و لثه در معرض دید نیستند. در این مواقع بهترین کار این است که از خوردن غذاهای سفت که نیاز به جویدن با شدت دارند، پرهیز کرد. اگر تکه غذا وارد لثه شود، ممکن است علاوه بر ایجاد درد لثه آسیب برساند؛ اما برای ایمپلنت اتفاقی رخ نخواهد داد.

پس از بازشدن هیلینگ ایمپلنت اصلاً تلاش نکنید تا هیلینگ را سر جای خود قرار دهید. در چنین مواردی باید از یک قطعه جدید استفاده کرد. بهترین کار این است که آرامش خود را حفظ کرده و با دندانپزشک خود مشورت کنید تا بهترین راهکار را در اختیار شما قرار دهد.

خیلی از افراد درباره سوال می کنند: هیلینگ ایمپلنت درد دارد؟ در اینجا توضیحی کوتاه، در باره درد ایمپلنت دندان داشتیم؛ برای داشتن اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

برای اکثر افراد فرآیند هیلینگ با درد همراه نیست. کاشت ایمپلنت با ایجاد یک برش کوچک در لثه انجام می شود. از آن جایی که در استخوان عصبی وجود ندارد، درد جراحی بسیار کم‌ است. به طور کلی اگرچه انجام مراحل ایمپلنت دندان زمان بر است و امکان داشتن درد تا حدودی برای بیمار وجود دارد اما تجربه داشتن یک دهان بدون نقص و دندان های زیبا تحمل هر دردی را برای این افراد آسان می کند.

مراقبت پس از هیلینگ ایمپلنت

مراقبت هیلینگ اباتمنت

البته همان‌طور که گفتیم افتادن این قطعه اتفاق ناگوار و اورژانسی محسوب نمی‌شود؛ اما بااین‌وجود لازم است که پس از نصب هیلینگ در مراقبت از آن دقت کنید. برای این کار بهتر بوده تا وقتی هنوز قسمت لثه بی‌حس است، چیزی میل نکنید و چند روز اول فقط نوشیدنی سرد بنوشید. دقت کنید با دست یا زبان نیز این منطقه را لمس نکنید.

برای مراقبت پس از هیلینگ ایمپلنت بهترین کار این است که در هفته اول غذاهایی بخورید که هم حجم پروتئین آنها بالا باشد تا لثه به‌ سرعت بهبود پیدا کند و هم نرم باشند تا باعث خرابی دوباره لثه نشوند. در ضمن از انجام هرگونه فعالیت شدید ورزشی مانند دویدن نیز خودداری کنید.

فراموش نکنید پس از اینکه هیلینگ ایمپلنت نصب شد، امکان تورم و کبودی وجود دارد و در روز دوم یا سوم این کبودی و ورم بعد از ایمپلنت بیشتر خواهد شد. این موارد طبیعی هستند و پس از چند روز فروکش خواهند کرد. می‌توانید در کیسه­ای نخودفرنگی یخ‌زده گذاشته و آن را به مدت ده الی بیست دقیقه بر روی گونه خود بگذارید. اگر احساس درد بسیار شدیدی کردید از مسکن‌های ساده استفاده کنید. اینکه باید از کدام مسکن و با چه دوزی استفاده کنید، بهتر است تحت‌نظر پزشک باشد؛ اما جای نگرانی نیست. پس از چند روز درد از بین خواهد رفت.

مراقبت پس از هیلینگ ایمپلنت
در هنگام نصب اباتمنت، هیلینگ را خارج می‌کنند.

یکی از دلایل اصلی این است که بازسازی سطح اباتمنت جدید حتی با استریل کردن نیز امکان پذیر نیست. استریل کردن همچنین می تواند ترکیب اولیه سطح تیتانیوم را تغییر دهد که باعث می شود محصول اثربخشی کمتری داشته باشد. در سایت dentalstudiocolleyville بیشتر بخوانید.

One of the main reasons is because the recreation of the surface of a new abutment is not feasible even with sterilization. Sterilization can also change the initial composition of the titanium surface, which makes the product less effective. Sometimes cleaning may damage the healing cap implant screws. This can make it hard to fix it tightly in an implant.

سخن آخر

اگر در طول سال‌ها توجه چندانی به بهداشت دهان و دندان نداشته ­اید، باید کمی تحمل کنید تا با یک ایمپلنت دندان زیبا بتوانید خنده را دوباره به لبان خود برگردانید. گذاشتن ایمپلنت فرایندی است که به کمی زمان و یک عمل جراحی نیاز دارد.

هیلینگ ایمپلنت قطعه‌ای است که به ایمپلنت پیچ می‌شود و تا بهبودی لثه همان جا باقی می‌ماند. هرچند هنگام قراردادن اباتمنت آن را برمی‌دارند؛ اما در فرایند ایمپلنت بسیار مهم و کاربردی است. اگر شما نیز نیاز به استفاده از ایمپلنت دندان دارید، باید با متخصصان ما مشورت کنید تا نتیجه‌ای به دست آورید که زیبایی دندان­هایتان را دوچندان کند.

 

سوالات پرتکرارشما

هیلینگ ایمپلنت چیست؟

هیلینگ قطعه ای از جنس پلی اکسید متیلین، آلیاژهای تیتانیوم و زیرکونیا یا خود تیتانیوم است؛ که به ایمپلنت متصل است و به صورت سیلندرهای فلزی گنبدی شکل در بالای لثه قرار می گیرد.

کاربرد هیلینگ ایمپلنت چیست؟

کاربرد هیلینگ ایمپلنت بیشتر برای کمک به بهبود لثه است و باعث می‌شود تا بافت نرم و بخش سختی که در اطراف ایمپلنت قرار دارند، بهبودی سریع‌تری را تجربه کنند. ضمن اینکه مانع از تجمع پلاک دندان می­شود و از ایمپلنت محافظت می‌کند.

آیا امکان افتادن هیلینگ وجود دارد؟

بله! امکان افتادن هیلینگ وجود دارد؛ اینکه هیلینگ ایمپلنت از جای خود خارج شود، اتفاق ناگوار و بسیار بدی نیست.

آیا هیلینگ ایمپلنت درد دارد؟

برای اکثر افراد فرآیند هیلینگ با درد همراه نیست. به طور کلی هنگام انجام مراحل ایمپلنت دندان چون برش لثه داریم درد تا حدودی برای بیمار وجود دارد اما با رعایت نکات مراقبتی می توان این درد را کاهش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .