همه چیز درباره ی لمینت متحرک دندان

لمینت دندان متحرک

به دنبال به وجود آمدن روشهای لمینت زیبایی دندان، نظیر لمینت سرامیکی و رزین کامپوزیت، بسیاری از افراد برای اصلاح و زیبایی طرح لبخند خود به کلینیک های دندانپزشکی مراجعه می کنند. اما نکته ی قابل توجهی که وجود دارد، میزان هزینه ی این روشها است که بسیار بالا بوده و هر کسی توان پرداخت آن را ندارد. این موضوع موجب شده است که افراد به دنبال راه حلی مقرون به صرفه بروند و زیبایی را به لبخند خود بازگردانند. اگر به دنبال جواب سوالات خود در مورد این روش آسان و مقرون به صرفه هستید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

لمینت متحرک دندان

لمینت متحرک دندان یک روش بسیار راحت و قابل جابجایی است که نیازی به تراشیدن دندان، تزریق، سیمان کردن و یا چسباندن ندارد. لمینت متحرک دندان که با نام  اسنپ اسمایل نیزشناخته می شود از استحکام خوبی برخوردار بوده و در عین حال انعطاف پذیر است. دندانپزشک شما در ملاقات اول دندانهای شما را مورد معاینه و بررسی قرار می دهد و به شما می گوید که آیا لمینت متحرک دندان برای شما مناسب است یا نه. در صورت مناسب بودن این روش برای شما، دندانپزشک مربوطه قالب دندان های شما را گرفته تا بر اساس آن لمینت متحرک را آماده کند. 

لمینت متحرک دندان

به هنگام استفاده از این نوع از لمینت، باید انتهای لمینت را در دست خود گرفته و آن را در دهان جا دهید و به هنگام درآوردن آن نیز با گرفتن انتهای آن به آرامی می توانید آن را از دندان جدا کنید‌.

لمینت متحرک دندان طراحی بی نظیری دارد که فوق العاده قوی و کاربردی است. پزشکان لمینت متحرک دندان (snap on smile) را با استفاده از رزین استیل متبلور ساخته اند که علاوه بر دوام و استحکام بالایی که دارد از انعطاف پذیری خوبی برخوردار می باشد. شما در هنگام استفاده از لمینت متحرک دندان به راحتی می توانید صحبت کنید و غذا بخورید، زیرا در این روش، دندانهای متحرک روی دندان قرار گرفته و به لثه برخورد نمی کنند.

در این باره در سایت drcalldental بیشتر بخوانید

Dental laminates have the same function as veneers and are sometimes the two terms are used interchangeably. Laminates differ in the sense that they are much thinner and require less amount of enamel to be removed for them to be placed

مزایای لمینت متحرک دندان

لمینت متحرک

افرادی که از این محصول برای زیبایی دندانهای خود استفاده کرده اند، رضایت خود را در مورد مزایای این محصول بیان نموده اند. لمینت متحرک دندان دارای مزایای بسیاری است که شامل:

  • روشی سریع و بدون معطلی زیاد است.
  • روشی بدون درد و راحت است.
  • روشی غیر تهاجمی و بدون استرس است.
  • روشی برگشت پذیر و قابل جابجایی است.
  • روشی کم هزینه و مقرون به صرفه است.
  • فاصله افتادن بین دندان ها را از بین می برد.
  •  جای خالی دندانها‌ را پر می کند.
  • لک روی دندانها را می پوشاند.
  • عوارض لمینت متحرک دندان
  • راه حلی همیشگی و ثابت نیست.
  • در برابر تغییر رنگ مقاوم نیست.
  • عمر کوتاهی دارد.
  • ممکن است آلرژی ایجاد کند‌.
  • احتمال شکستن آن وجود دارد.
  • جنبه درمانی ندارد.
  • هنگام خواب نمی توان از آن استفاده کرد.
همه چیز درباره ی لمینت متحرک دندان
لمینت متحرک مهرآوید

چه کسانی کاندیدای استفاده از لمینت متحرک دندان نیستند؟

این روش برای همه ی افراد قابل اجرا نیست و بهتر است پیش از این اقدام با متخصص لمینت دندان خود مشورت کرده تا با معاینه ی دهان و دندان شما تشخیص دهد که آیا این روش برای شما مناسب است یا نه؟ برخی از افراد که شرایط زیر را دارند، نمی توانند از این روش استفاده کنند.

  • کسانی که دندانهای بسیاری را ازدست داده اند.
  • کسانی که فک پایینی آنها جلو است.
  • کسانی که دندان ندارند و از دندان مصنوعی استفاده می کنند.
  • کسانی که دچار بیماری های حاد لثه هستند.

لمینت متحرک دندان برای چه کسانی مناسب است؟

  • این روش برای برخی از افراد راه حلی بسیار عالی و آسان است، زیرا فرصتی را در اختیار آنها قرار میدهد که تا به حال نداشته اند. برای مثال:
  • برای کسانی که به دنبال روش های کم هزینه و مقرون به صرفه برای دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی هستند.
  • برای کسانی که به دنبال روشهای برگشت پذیر می باشند.
  • راه حلی عالی برای افرادی است که قادر به دریافت بهبودی های دائمی مانند تاج، روکش و ایمپلنت نیستند.
  • برای افرادی که به علت سن بالا قادر به درمان های گسترده نیستند و از نظر پزشکی در خطر هستند.
  • برای بیماران قلبی که ممکن است، کاندیدای بریج یا ایمپلنت نباشند.

معایب دندان لمینت متحرک

معایب لمینت متحرک دندان

یکی از معایب لمینت دندان متحرک راحت نبودن آن در دهان می باشد که در قسمتی از سایت iranmehrdental در این رابطه آمده است:

برخی از مصرف کنندگان نیز از راحت نبودن اسنپ آن اسمایل در دهان شکایت دارند. زیرا متحرک بوده و مانند یک جسم خارجی است، بنابراین ممکن است کمی طول بکشد که به وجود آن عادت کنید. همچنین قبل از خرید لمینت متحرک دندان نمی توان از کیفیت آن اطمینان حاصل کرد. به طور کلی می توان گفت دندان لمینت متحرک تنها انتخاب مناسبی برای قرار ملاقات ها، جلسات و مهمانی های کوتاه مدت است. در غیر این صورت نمی تواند جایگزین مناسبی برای لمینت های دائمی باشد.

لمینت متحرک دندان دو فک

از لمینت متحرک دندان برای هر دو فک می توان استفاده کرد. دندانپزشک به راحتی با معاینه ی دو فک، قالب آن را گرفته و به راحتی می سازد. در لمینت متحرک، تمام دندانها به هم وصل هستند و ظاهری مصنوعی تر نسبت به لمینت دارند که ممکن است برای افراد ناخوشایند باشد. لمینت متحرک دندان به راحتی در دهان جا شده و روی دندان قرار می گیرند.

ترجیحا هنگام استفاده از لمینت متحرک دندان از جویدن آدامس و خوردن غذا و خوراکی های چسبناک مانند گوشت، گز و آجیل بپرهیزید. 

 لمینت متحرک، لایه ی بسیار نازکی است که به راحتی روی دندان قرار گرفته و شل نمی شود. همچنین پس از هر بار استفاده آن را از دهان خارج کرده و با آب گرم و صابون مایع بشویید؛ ترجیحا از خمیر دندان برای شستشوی آن استفاده نکنید، زیرا موجب ایجاد خراش روی سطح لمینت متحرک شده و دوام آن را کاهش می دهد.

مراقبت از لمینت متحرک دندان

  • بعد از هر بار استفاده، آن را به آرامی از دهان درآورید و به خوبی بشویید تا از رفع بوی بد دهان و پوسیدگی دندان های اصلی جلوگیری کنید.
  • در زمانی که نمی خواهید از پلاک استفاده کنید حتما آن را در کیت مخصوصش قرار دهید.
  • برای تمیز کردن لمینت متحرک از مسواک های مخصوص و صابون های مایع استفاده کنید.

قیمت لمینت دندان متحرک

هزینه ی دندان متحرک به نسبت روشهایی مثل لمینت و کامپوزیت بسیار پایین تر است و افراد زیادی را جذب خود کرده است. قیمت لمینت متحرک دندان به عوامل بسیاری نظیر مهارت پزشک و میزان دستمزد آن، نوع برند آن، جنس لمینت و لابراتوار سازنده آن بستگی دارد.

در اینجا از شما دعوت می کنم از مقاله بهترین برند لمینت دندان نیز دیدن کنید.

ماندگاری دندان متحرک

لمینت دندان متحرک در یک جلسه توسط پزشک قالب گیری می شود اما حدود یک هفته طول می کشد تا در لابراتوار حاضر شود. ماندگاری این روش به میزان نگهداری افراد بستگی دارد؛ هرچه مراقبت بیشتر باشد، عمر آن نیز بیشتر است. میانگین عمر لمینت متحرک دندان با توجه به استفاده افراد بین ۲ تا ۵ سال می باشد.

 

سوالات رایج

لمینت متحرک یا اسنپ‌اسمایل چیست؟

لمینت متحرک دندان یا اسنپ آن اسمایل یک روش بسیار راحت و قابل جابجایی است که نیازی به تراشیدن دندان، تزریق، سیمان کردن و یا چسباندن ندارد. لمینت دندان متحرک از استحکام خوبی برخوردار بوده و در عین حال انعطاف پذیر است.

مزایای لمینت متحرک دندان چیست؟

روشی بدون درد و راحت است. شما هر‌زمان که خسته شدید و یا بخواهید، می‌توانید آن را از دهان خود خارج کنید؛ مینای دندان در لمینت متحرک، نیازی به تراشیده شدن ندارد و همچنین استفاده از بی‌حسی لازم نیست.

استفاده از دندان لمینت متحرک برای چه کسانی مناسب نیست؟

این روش برای همه ی افراد قابل اجرا نیست، کسانی که دندانهای بسیاری را ازدست داده اند. کسانی که فک پایینی آنها جلو است، کسانی که دندان ندارند و از دندان مصنوعی استفاده می کنند و کسانی که دچار بیماری های حاد لثه هستند ، نمی توانند از لمینت متحرک استفاده کنند.

طرز استفاده از لمینت متحرک دندان به چه شکل است؟

استفاده از لمینت‌های متحرک دندان آسان است و به مهارت یا تجهیزات خاصی نیاز ندارد. با این حال، برای اطمینان از عملکرد صحیح آن‌ها، باید طبق دستورالعمل دندانپزشک خود عمل کنید و دست‌های خود را به طور کامل بشویید، لمینت را مرطوب کنید، لمینت را روی دندان‌ها قرار دهید: لمینت را به آرامی روی دندان‌های خود قرار دهید، مطمئن شوید که به طور صحیح در جای خود قرار گرفته و لبه‌های آن با خط لثه شما مطابقت دارد و با احتیاط فشار دهید

۶ دیدگاه در “همه چیز درباره ی لمینت متحرک دندان

  1. لیندا موروتی می گوید:

    به خاطر اینکه لمینت متحرک بیشتر در مهمونی ها استفاده میکنم میخواستم بدونم امکان خوردن غذا باهاش هست یا نه

  2. حسن می گوید:

    اگه دندونامون هماهنگ نباشن و رو هم باشن میتونیم از لمینت متحرک استفاده کنیم؟ یا قبلش حتما باید ارتودنسی کنیم؟ من سنم بالائه و بیماری قلبی دارم. دکتر گفته امکان انجام ایمپلنت وجود نداره و ارتودنسی هم برام دیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .