انواع برند لمینت و معرفی بهترین نوع آن

انواع لمینت دندان

در دهه های اخیر لمینت زیبایی دندان، نگرانی های افراد را برای داشتن دندانهای مرواریدی و لبخندی زیبا از بین برده است. لمینت دندانی روشی اعجاب انگیز برای زیبا سازی، رفع عیوب دندان و برگرداندن اعتماد به نفس از دست رفته ی افراد است. برای این کار انتخاب بهترین نوع لمینت دندان برای شما چاره ساز است.

در این مطلب به معرفی بهترین لمینت دندان می پردازیم.

بهترین برند لمینت دندان

لمینت دندانی در چند دسته ی مختلف از برندهای مرغوب و باکیفیت تولید می شود که در ادامه در مورد آنها گفت و گو خواهیم کرد.

یکی از مؤثرترین شیوه‌ها برای زیباتر کردن دندان انتخاب بهترین مارک های لمینت دندان است. با این شیوه هم از عمر مفید آن مطمئن هستید و هم می‌دانید هزینه‌ای که کرده‌اید توانسته آنچه را در نظر دارید برآورده کند.

1- زیرکونیا

زیرکونیا نوعی اکسید فلزی است که از زیرکونیوم به دست می آید و جزو خانواده ی تیتانیوم است. زیرکونیا از جنس فلز نیست و نوعی سنگ طبیعی است که به علت طول عمر و مقاومت بالا، یک ترکیب ایده آل برای ساخت روکش های دندانی به حساب می آید. این روکش برای دندانهای آسیاب بسیار مناسب است، زیرا مقاومت بالایی در جویدن مواد غذایی دارد.

روکش زیرکونیا دارای مزایای متعددی می باشد و ظاهر زیبا، قدرت و استحکام، مقاومت و ماندگاری بالای آن موجب محبوبیت آن بین مراجعین کلینیک های دندانپزشکی شده است. 

این روکش نسبت به بافت نرم دهان واکنش خوبی دارد و به خاطر زیست پذیری بالایی که دارد، از بروز واکنش های آلرژیک در بیمارانی که به روش PFM  و فلز حساسیت دارند، جلوگیری می کند. روکش زیرکونیا بیش از سایر روکش های معمولی با سایر دندانها سازگار است؛ چرا که میتوان رنگ مناسب و هماهنگ با سایر دندانها را انتخاب کرد و ظاهر طبیعی را برای دندانهای خود فراهم سازید. 

2- لومینیرز

یکی دیگر از برند روکش های دندان لومینیرز است که از جنس سرامیک فوق العاده ظریف شبیه به لنز های چشمی ساخته شده است و نیازی به تراشیدن و آماده کردن دندان، سوراخ کردن و بی حسی موضعی ندارد و اغلب به روش روکش بدون آماده سازی معروف است.

لومینیرز ها کم تهاجمی هستند، زیرا  به آمادگی کمتری برای اعمال روی دندانهای شما نیاز دارند. آنها به طور بالقوه برگشت پذیر هستند؛ اما از دوام بالایی برخوردار نیستند و امکان ترک خوردگی در آن بالاتر از روشهای دیگر است.

لومینیرز ها مناسب همه ی افراد نیستند و تشخیص آن با پزشک متخصص است.

لمینت
مهرآوید کلینیک

3- فلدسپاتیک

پرسلن فلدسپاتیک در سال ۱۹۸۳ به عنوان یکی از مناسب ترین روش های درمانی در پوشش ساختارهای تاجی دندان معرفی شد. روکش های فلدسپاتیک با لایه بندی پودر و مواد مبتنی بر شیشه (دی اکسید سیلیکون) ایجاد می شود که حاوی مقداری آلومینا است.

این آلومینوسیلیکاتها به طور طبیعی یافت می شوند و حاوی مقادیر مختلفی از پتاسیم و سدیم هستند و به آنها فلدسپات می گویند. فلدسپات ها را معمولا به روشهای مختلفی اصلاح می کنند و در ترمیم دندان از آن استفاده می کنند. این روکش بسیار شفاف و زیبا است و ظاهری شبیه به دندانهای طبیعی  افراد دارد.

4-ایمکس (Emax)

طراحی و تولید لمینت‌ ایمکس توسط شرکت مشهور Ivoclar Vivadent که یکی از معتبرترین کمپانی ها در زمینه تولید ایمپلنت دندان است، انجام می‌شود لمینت ایمکس

ونیرهای ایمکس از پرسلن با خواص برترو به صورت سفارشی برای هر فرد ساخته شده است. ونیرهای ایمکس لایه های نازکی هستند که در مقابل لک و سایش بسیار مقاوم بوده و به سطح جلوی دندانها چسبانده می شوند. این روکش ها ابتدا با موم ریخته گری شده  و به گونه ای ساخته می شود که با خطوط و سایه ی دندان بیمار مطابقت داشته باشد.

ونیرهای ایمکس دارای مزایای بسیاری نظیر استحکام و دوام بالا، بدون نیاز به سوراخ کردن و حکاکی دندان، شفافیت و کیفیت بالا، اتصال به مینای دندان و ظاهر طبیعی هستند.

5- تکنیک کدکم (CAD CAM)

کدکم دستگاهی است که در مطب و یا کلینیک دندانپزشکی قرار داده می‌شود و به پزشک امکان این را می‌دهد که از دندان‌های بیمار اسکن سه بعدی بگیرد ،سپس با دستور پزشک دستگاه در همان لحظه اقدام به ساخت کل یا بخشی از دندان با ظرافت فوق بالا می نماید، کدکم برای موارد دیگر همچون: تهیه روکش‌های سرامیکی تراش داده شده، ونیر،کامپوزیت، پرکردن دندان و بریج دندان،  هم استفاده می‌شود. همچنین کدکم برای ساخت پایه های ایمپلنت دندانی به کار برده می‌شود که جایگزین دندان غایب می شود. از بهترین مزایای این روش آماده شدن لمینت دندانی و نصب آن در یک جلسه می باشد.

بهترین نوع لمینت دندان چیست؟

هدف انواع برندهای مختلف لمینت، اصلاح طرح لبخند و درخشندگی دندانهای شما است. همه ی آنها با هدف کیفیت، استحکام، طول عمر بالا، ظاهری زیبا و متناسب با انواع دندانها ساخته می شوند. شما برای انتخاب بهترین نوع لمینت دندانی نیاز به مشاوره با پزشک متخصص دارید؛ دندانپزشک شما با بررسی شرایط دهان و دندان شما، نیاز دندانهایتان را تشخیص می دهد و با توجه به توان مالی شما برای پرداخت هزینه ها، مناسب ترین نوع آن را به شما توصیه می کند. به نقل از سایت stomadentlab درباره بهترین نوع لمینت دندان:

Emax really is the aesthetic standard and it is known for its lifelike restorations. Emax will achieve superior results and produce happy patients that love their new smiles. Additionally, it is also possible to fuse Emax to a stronger material, such as Zirconia, for hiding underlying dark area

همه ی برندهای لمینت با کیفیت و عالی هستند، اما اگر به دنبال یک لمینت فوق العاده برای دندانهای خود هستید و در مورد هزینه های لمینت  نگرانی ندارید، ما برند ایمکس را به شما پیشنهاد می کنیم؛ لمینت های ایمکس دارای استحکام و دوام بسیار بالایی هستند و از آنها می توان برای دندان های آسیاب استفاده کرد و در صورت خرابی و سوراخ های دندان، آنها را آنلی کرد. برند ایمکس دارای طیف وسیعی از رنگ بندی های متناسب با دندان های افراد است و بیشتر سلبریتی ها و افراد معروف از این برند برای زیباسازی دندانهای خود استفاده می کنند.

 

سوالات رایج

بهترین نوع لمینت دندان چیست؟

به طور کلی جنس لمینت ها ممکن است از مواد مختلفی باشد، لمینت دندان سرامیکی و کامپوزیتی از انواع لمینت دندان هستند.

بهترین مارک لمینت دندان چیست؟

از بهترین مارک های لمینت دندان میتوان به لمینت ایمکس، ایمپرس، داوینچی، لومینرز، ویوانیرز گلایدول، فلدسپاتیک و… اشاره کرد.

۱ دیدگاه برای “انواع برند لمینت و معرفی بهترین نوع آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .