ایمپلنت دندان جلو چقدر طول میکشد؟ همه چیز درباره کاشت دندان جلو

ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت دندان جلو در زیبایی و اعتماد به‌ نفس شما اهمیت دارد و می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در عملکرد‌های طبیعی شما مانند گاز گرفتن و جویدن نیز برجای بگذارد. با این حال شاید بپرسید این پروسه چه میزان زمان نیاز دارد و در این مدت چه باید کرد؟ این مقاله می‌تواند تا حدودی شما را با این روند آشنا کند؛ اما بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر حتماً با متخصصان و مشاوران کلینیک مهرآوید که بهترین کلینیک دندانپزشکی در شرق تهران است، تماس بگیرید.

ایمپلنت دندان جلو چیست؟

ایمپلنت دندان جلو در واقع روشی است که در آن با کمک یک پایه تیتانیومی که در درون استخوان فک قرار می‌گیرد، ریشه دندان از دست ‌رفته جایگزین می‌شود. این پایه درست در همان مکان قرار گرفته و نقش ریشه را بازی می‌کند. پس از مدت زمانی که میان دو جلسه ایمپلنت قرار دارد، این تیتانیوم به استخوان فک شما جوش خورده و به خوبی با این بخش یکی می‌شود. در نتیجه مانند یک تکیه‌گاه به خوبی می‌تواند دندان را حفظ کند.

در ایمپلنت دندانهای جلو، از ریشه تا تاج دندان، به صورت کامل تعویض شده و با یک دندان‌ مصنوعی جایگزین می‌شود. این جایگزینی دائمی است و می‌تواند بسته به نوع محافظت و مراقبت شما همیشه در دهان شما باقی بماند. در بسیاری از موارد، کاشت ایمپلنت دندان جلو تنها شیوه برای جایگزین‌ کردن دندان از دست‌ رفته است و می‌تواند ظاهر چهره شما را به صورت کامل حفظ کند. سایت omnidentalgrp در تعریف این نوع ایمپلنت گفته است:

A front tooth implant is a tooth root replacement option. The surgery involves placing a titanium post into the jawbone where the missing tooth used to be. Over time, the titanium fuses with the bone and becomes a strong support for a dental prosthetic.

مراحل ایمپلنت دندان جلو

برای انجام ایمپلنت دندان، لازم است پزشک شما مراحلی را طی کند تا نتیجه درست به همان خوبی که انتظار دارید پیش برود. البته پزشک شما به خوبی با نحوه ایمپلنت دندان جلو آشنایی دارد؛ اما بد نیست شما نیز با این مراحل ایمپلنت آشنا شوید:

مراحل ایمپلنت دندان جلو
تصاویر ایمپلنت دندان جلو
  • انجام تست‌های تشخیصی: اولین گامی که باید منتظر آن باشید این است که از استخوان فک شما تصاویر دقیق سه‌ بعدی به عمل آید. با کمک عکس ایمپلنت دندان جلو پزشک می‌تواند هم مکان دقیق دندان و ریشه را ارزیابی کند و هم از استحکام استخوان مطمئن شود.
  • برنامه‌ریزی دقیق برای ایمپلنت: این مرحله از کاشت ایمپلنت دندان جلو توسط کامپیوتر انجام می‌شود. به این ترتیب عمق و زاویه‌ای که پایه باید در فک قرار داده شود بررسی شده و مشخص می‌شود.
  • کشیدن دندان و قرار دادن پایه: در صورتی که دندان شما هنوز وجود داشته باشد نیاز است تا کشیده شود. در همان مرحله پایه دندان در استخوان فک قرار داده می‌شود. زمان لازم است تا استخوان و پایه با یکدیگر ترکیب شوند.
  • قراردادن بریج دندان: پس از اینکه پزشک از جوش ‌خوردن پایه مطمئن شد وقت آن است که بریج‌ها و دندان‌های دائمی بر روی پایه متصل شده و در نهایت این پروسه به پایان برسد.

اهمیت کاشت دندان جلو

چرا انجام این عمل جراحی زیبایی لازم است و چه مزایایی می‌تواند برای شما داشته باشد؟ بسیاری از افراد از انجام کاشت دندان جلو به هر بهانه‌ای سر باز می‌زنند؛ با این حال آنچه در ادامه می‌خوانید دلایلی است که نشان می‌دهد ایمپلنت دندون جلو تا چه میزان اهمیت دارد:

اهمیت کاشت دندان جلو

مباحث زیبایی‌شناسی

 دندان جلو تأثیر بسیار چشمگیری در زیبایی شما دارد. زمانی که ایمپلنت دندان جلو انجام می‌دهید، دندان‌های جایگزین هیچ تفاوتی با دندان‎‌های اصلی شما ندارند. در نتیجه زیبایی از دست ‌رفته خود را دوباره به دست می‌آورید و هرگز کسی به مصنوعی بودن آن پی نخواهد برد.

دائمی بودن

با کمک ایمپلنت دیگر نیازی به انجام روش‌های متعدد یا چک آپ‌های مداوم نیست. شما یک ‌بار و برای همیشه گزینه‌ای دائمی جایگزین می‌کنید. این دندان‌ها همیشگی هستند و هرگز خراب نخواهند شد. دائمی بودن این دندان‌ها مزیت بسیار بزرگی است که نمی‌توان از آن چشم پوشید.

کمک به حفظ دندان‌های مجاور

زمانی که در فک پایین ایمپلنت انجام می‌شود، باید کمی در شکل ظاهری دندان‌های مجاور تغییر ایجاد کرد تا کار به‌ درستی پیش برود. در ایمپلنت دندون جلو، برخلاف دندان‌های دیگر نیازی نیست که دندان‌های مجاور را تغییر دهید. این دندان‌ها مستقل هستند و هیچ تغییری در دندان‌های کناری ایجاد نمی‌شود.

محافظت از استخوان

زمانی که شما دندان خود را از دست می‌دهید، استخوان فک به‌ مرور دچار تحلیل می‌شود و از بین می‌رود؛ اما ایمپلنت از آن محافظت کرده و ساختار آن را به خوبی حفظ می‌کند. به‌ عبارت ‌دیگر با کمک پایه‌ای که در فک قرار می‌دهید، از استخوان محافظت به عمل می‌آید.

عملکرد طبیعی

 زمانی که دندان جلوی شما به خوبی ایمپلنت شده باشد، می‌توانید با کیفیت بهتری غذاها را بجوید یا گاز بگیرید. این امر کمک می‌کند تا از غذاهایی که می‌خورید لذت برده و حتی بتوانید غذاهای بسیار محکم را نیز بجوید. از طرف دیگر دستگاه گوارش شما به خوبی کار کند.

کمترین احتمال خرابی

یکی دیگر از اهمیت‌هایی که ایمپلنت دندان های جلو می‌تواند داشته باشد این است که نیاز به اقدامات خاصی غیر از رسیدگی و بهداشت روزانه ندارید. نیاز نیست مدام آن را برای چسباندن مجدد به دندانپزشکی ببرید و مانند یک دندان طبیعی باید با آن رفتار کنید.

بالا رفتن اعتماد به‌ نفس

ظاهر بد دندان‌های جلو می‌تواند اعتماد به‌ نفس شما را برای خندیدن و صحبت ‌کردن در جمع تحت‌تأثیر قرار دهد. ایمپلنت دندان جلو در حل این مشکل به شما کمک خواهد کرد. شما به خوبی می‌توانید بخندید و صحبت کنید و مطمئن باشید که دندان‌هایتان توجه دیگران را به خود جلب نخواهد کرد.

یکپارچگی دندان‌ها

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید این است که شکل و رنگ ظاهری آن کاملاً با دندان‌های مجاور یکپارچه است و نیازی نیست تا دندان‌های کناری را برای هماهنگی بتراشید. همین امر باعث می‌شود تا ظاهر همه دندان‌های کنار یکدیگر کاملاً یکپارچه به نظر برسد.

جای ثابت برای دندان

زمانی که شما دندانی را از دست بدهید، سایر دندان‌های مجاور کم‌کم حرکت کرده و به داخل شکافی وارد می‌شوند که جای دندان از دست ‌رفته است. ایمپلنت مانع از بروز این مشکل خواهد شد. ایمپلنت جای دندان از دست ‌رفته را حفظ خواهد کرد و فک شما به همان شکل باقی خواهد ماند.

ایمپلنت دندان جلو فک بالا

ایمپلنت دندان جلو فک بالا

استخوان فک بالا با استخوانی که در فک پایین قرار دارند، از نظر حجم و استقامت با یکدیگر مشابه نیستند. به همین دلیل، زمانی که دندان جلوی فک بالا از دست‌ رفته باشد؛ در اغلب موارد استخوانی که بتواند از ایمپلنت به خوبی حمایت کند به ‌اندازه کافی وجود ندارد. به همین دلیل در بسیاری از موارد لازم است تا با کمک پیوند استخوان سینوس این مشکل را برطرف کنند. این اقدام نیاز به نوعی جراحی جداگانه دارد و می‌تواند زمان ایمپلنت را بین ۴ الی ۱۲ ماه تغییر داده و هزینه کاشت دندان جلو را نیز افزایش دهد.

ایمپلنت دندان جلو چقدر طول میکشد؟

به صورت کلی، ایمپلنت نوعی عمل جراحی است که در چند مرحله انجام می‌شود. پس از کشیدن دندان ابتدا پایه قرار داده می‌شود و تا زمانی که با استخوان فک جوش نخورده است نمی‌توان بریج را کار گذاشت. اینکه ایمپلنت دندان جلو چقدر طول میکشد می‌تواند به شرایط جسمانی شما، تخصص پزشک و موارد دیگری بستگی داشته باشد. با این حال زمان هر جلسه از این موارد بین ۱ تا ۲ ساعت به طول خواهد انجامید و در کل پروسه، بسته به شرایط بدنی شما ممکن است بین ۴ تا ۱۲ ماه به زمان نیاز داشته باشد.

با این حال بد نیست بدانید که اگر نگران ظاهر خود در این زمان کوتاه هستید از بریج‌های موقت استفاده می‌شود تا بتوان این مشکل را به خوبی مدیریت کرد و زیبایی ظاهری شما دچار هیچ مشکل دیگری نشود. پس از اینکه پیوند به خوبی برقرار شد، می‌توان دندان‌های اصلی و دائمی را با این دندان‌های موقت تعویض کرد.

سخن پایانی

داشتن لبخندی زیبا بیشتر وابسته به آن است که دندان‌هایی مرتب، زیبا و با ظاهری یک دست داشته باشید. با این حال گاهی به هر دلیلی دندان‌های جلو از دست می‌روند و لازم است اقدامی انجام دهید تا آن را جبران کند. کاشت دندان یا همان ایمپلنت بهترین راه چاره برای شما است.

متخصص ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان جلو یکی از بهترین شیوه‌هایی است که به شما در داشتن دندان‌هایی دائمی کمک خواهد کرد، به ‌شرط آنکه بتوانید آن را نزد متخصصان باتجربه و در بهترین مرکز ایمپلنت در تهران مانند کلینیک مهرآوید انجام دهید. به این ترتیب می‌توانید تضمین کنید که نتیجه کاملاً مطابق نیاز شما خواهد بود.

 

سوالات متداول

1- ایمپلنت دندان جلو چگونه است؟

ایمپلنت دندان جلو در واقع روشی است که در آن با کمک یک پایه تیتانیومی که در درون استخوان فک قرار می‌گیرد، ریشه دندان از دست ‌رفته جایگزین می‌شود. این پایه درست در همان مکان قرار گرفته و نقش ریشه را بازی می‌کند. پپس از تکمیل فرآیند فیوژن که حدوداً 4 ماه طول می‌کشد، یک تاج دندان در بالای پیچ قرار می‌گیرد تا به جایگزینی دندان از دست رفته شما کمک کند.

2- ایمپلنت دندان جلو چقدر طول میکشد؟

اینکه ایمپلنت دندان جلو چقدر طول میکشد می‌تواند به شرایط جسمانی ، تخصص پزشک و … بستگی داشته باشد. اما به طور میانگین زمان هر جلسه بین ۱ تا ۲ ساعت به طول خواهد انجامید و در کل پروسه، بسته به شرایط بدنی شما ممکن است بین ۴ تا ۱۲ ماه به زمان نیاز داشته باشد.

۱ دیدگاه برای “ایمپلنت دندان جلو چقدر طول میکشد؟ همه چیز درباره کاشت دندان جلو

  1. صادق می گوید:

    امکان ایمپلنت دندان های جلویی هم وجود داره؟ بعد این خطر پس زدن ایمپلنت برای دندان های جلویی بیشتر نیست احیانا؟ اگر علائمش رو دیدیم آیا میشه از پس زدن جلوگیری کنیم یا نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .