روشهای سفید کردن دندانها

روشهای سفید کردن دندانها

تعداد افرادی که به دنبال روش های سفید کردن دندان ها هستند، بسیار زیاد است و این افراد می خواهند با استفاده از روش های خانگی و یا با مراجعه به دندانپزشک، دندان هایی سفید داشته باشند که لبخندی زیباتر را برای آن ها به همراه داشته باشد. در این مقاله می خواهیم روش های سفید کردن دندان ها را مورد بررسی قرار دهیم و  در پایان روش های خانگی و همچنین روش های پزشکی را معرفی می کنیم که تمامی آن ها به شما کمک می کند تا دندان هایی سفید داشته باشید.

داشتن دندان های سفید به افراد کمک می‌کند تا لبخندی زیباتر داشته باشند. در حال حاضر درخواست های زیادی برای سفید شدن دندان های زرد می شود که بهتر است در ابتدا بدانید که چه روش های خانگی وجود دارد و با استفاده از چه روش های دیگری می توان این کارها را انجام داد. اما قبل از هر چیز بهتر است در مورد این صحبت کنیم که چه دلایلی باعث زرد شدن دندان ها می شود.

مرکز ایمپلنت دندان

 دلایل زرد شدن دندان ها

 عوامل مختلفی وجود دارند که باعث زرد شدن و تغییر رنگ دندان ها می شوند، تجمع پلاک روی دندان ها و مصرف بعضی از غذاها باعث می شود که چنین عواملی به وجود آید. ولی تمامی این عوامل با استفاده از تمیز کردن منظم و استفاده کردن از داروهای سفید کننده می تواند درمان شود و با استفاده از روش هایی که در ادامه گفته می‌شود می‌توان چنین کارهایی را انجام داد و دندان های سفید و زیبا را داشته باشید.

 روش های سفید کردن دندان ‌ها

 اگر به دنبال روش هایی برای سفید شدن دندان ها به صورت فوری هستید و یا می خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن چنین تاثیری را ببینید، توصیه ما این است که از روش هایی که در ادامه گفته می‌شود، استفاده کنید.

 شستشوی دندان ها با روغن

 مردم هند از شستشو با روغن برای بهبود بهداشت دهان و دفع کردن سموم از بدن استفاده می کردند و این روغن باعث می‌شود که باکتری هایی که در دهان وجود دارند، از بین بروند. این هندی ها برای چنین کاری از روغن آفتابگردان یا کنجد استفاده می کردند که تاثیر بسیار زیادی را به همراه داشت، البته برخی دیگر از روغن ها نیز هستند که می‌توان از آن ها برای چنین کاری استفاده کرد اما باید این نکته را بدانید که تاکنون هیچ مدرک علمی وجود نداشته که ثابت کند شستشوی دندان با روغن موجب سفید شدن آن ها می شود، ولی بسیاری از افراد معتقدند که بعد از انجام چنین عملی دندان های آن ها تغییرات قابل ملاحظه‌ای را داشته است.

 سفید کردن دندانها
بهترین روش برای سفید کردن دندان ‌ها

 مسواک زدن با جوش شیرین

 یکی دیگر از روش هایی که با استفاده از آن می توان به سفید شدن دندان ها کمک کرد، این است که از جوش شیرین استفاده شود. جوش شیرین با توجه به خواص سفید کننده طبیعی که دارد باعث می‌شود تا لکه های سطحی که روی دندان ها قرار دارند را از بین ببرد و به عنوان یکی از روش ها برای سفید کردن دندان ها از آن استفاده شود.

 از پراکسید هیدروژن استفاده کنید

 یکی دیگر از روش های سفید کردن دندان‌ها استفاده کردن از پراکسید هیدروژن است. پراکسید هیدروژن یک سفید کننده طبیعی است که می تواند باکتری های موجود در دهان را از بین ببرد و جالب است بدانید که بسیاری از مردم مدت های زیادی است که از پراکسید هیدروژن برای ضدعفونی کردن زخم ها نیز استفاده می کنند.

خوردن میوه و سبزیجات

 در بالا گفتیم که وجود برخی مواد غذایی سبب می‌شود تا دندان ها دچار تغییر رنگ شوند. اما اگر از میوه و سبزیجات در رژیم غذایی خود استفاده کنید می توانید انتظار داشته باشید که بدن و دندان های سالمی را خواهید داشت. مطمئنا مسواک زدن به عنوان یکی از بهترین شیوه ها عمل می کند که شما می توانید در عین این که دندان های سالمی داشته باشید، رنگ روشنی هم به آن‌ها ببخشید. منتها استفاده کردن از میوه و سبزیجات هم بسیار مهم است و بهتر است بدانید که توت فرنگی و آناناس دو میوه‌ای هستند که تاثیر زیادی روی سفید کردن دندان ها دارند.

بهترین روش برای سفید کردن دندان ‌ها

 بسیاری از افراد زمانی که قصد دارند تا دندان های زیبا داشته باشند معمولا از روش های خانگی استفاده می کنند اما بسیاری از آن ها معتقدند که در استفاده از روش های خانگی باید صبر و مداومت زیادی در انجام این کارها داشته باشید تا در نهایت بتوانید به نتیجه ایده آل خود برسید. اما اگر به دنبال سفید شدن دندان ها با لمینت یا به صورت فوری هستید نیاز است تا به یک دندانپزشک مراجعه کنید و این کار را انجام دهید. سفید کردن دندان ها با استفاده از روش های مختلفی انجام می شود و شما می توانید با توجه به هر کدام از این روش ها در مدت زمان کوتاهی به دندان های زیبایی دست یابید.

یکی از روش هایی که برای سفید کردن فوری دندان ها از آن استفاده می شود استفاده کردن از نور یا با استفاده از لیزر است. چنین روشی توسط یک دندانپزشک انجام می شود و روش خانگی نیست که بتوانید از آن استفاده کنید و باید حتماً توسط دکتر دندانپزشک انجام شود. با استفاده از چنین روشی از نور ال ای دی و یا قوس پلاسما استفاده می شود تا در نهایت رنگ دندان ها تغییر کرده و سفید شوند که فرد می تواند از این روش به عنوان یکی از روش های سریع استفاده کند. همچنین شیوه های دیگری نیز وجود دارد که افراد می توانند از آن استفاده کنند.

در کنار این روش ها بسیاری از افراد می توانند با استفاده از لمینت زیبایی دندان، رنگ، شکل، اندازه و یا طول دندان ها را تغییر دهند و در نهایت به بهترین شکل به زیبایی لبخند خود کمک کنند. تمامی این روش ها قابل انجام است و باید با توجه به شرایط خود تصمیم بگیرید که از کدام یک از این روش ها برای سفید کردن دندان ها استفاده کنید. لازم به ذکر است که برخی از روش هایی که گفته شد به صورت خانگی هستند که نیاز است تا در مدت زمان های طولانی‌تری آن ‌ها را انجام دهید و برخی دیگر نیاز به مراجعه به دندانپزشک دارند که قطعاً می تواند راهکار بهتری برای داشتن لبخندی زیبا باشد.

 جمع بندی

 در این مقاله روش های سفید کردن دندان ها؛ مورد بررسی قرار گرفت که روش های مختلفی از جمله روش های خانگی و دیگر روش ها مورد بررسی قرار گرفت و شما می توانید از هر کدام از این روش ها استفاده کنید. اما باید به این نکته دقت داشته باشید که بهترین شیوه را برای این کار در نظر بگیرید تا موجب آسیب رسیدن به دندان ها نشوید. همچنین این نکته نیز بسیار مهم است که حتماً به پزشکانی مراجعه کنید که تخصص کافی و تجربه بالایی در این زمینه را دارند. در کلینیک مهرآوید و دندانپزشکی کودکان مهرآوید شما می توانید تمامی این خدمات را دریافت کنید و با هزینه های مناسب و کیفیت بسیار بالایی تمام این عوامل را انجام دهید و لبخند زیبا را برای خود به ارمغان آورید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .