رادیولوژی دهان و دندان

یکی از مهمترین راههای تشخیص درمان دندان درد بیمار استفاده از عکسبرداری است که کلینیک دندانپزشکی مهرآوید مجهز به یکی از برترین و جدیدترین سیستم های عکسبرداری دندان می باشد و خدمات تصویربرداری دندان ، فک و صورت در این مرکز به شرح زیر است :

• پانارومیک (OPG)
  • Deep sadation پری اپیکال
  • B.C.T

دندانپزشکی تحت بیهوشی

امروزه برای درمان دندان درد کودک کمتر از روش های سنتی مثل کمک از دستیاران و پدر و مادر کودک استفاده می شود و میتوان از روشهای نوین برای آرام کردن کودک استفاده کرد که اینکار در کلینیک مهرآوید انجام میشود.
این روش ها به شرح زیر است:

• آرامبخشی خوراکی
  • Deep sadation یا آرامبخشی عمیق
  • بیهوشی عمومی

دندانپزشکی اطفال

در کلینیک مهرآوید خدمات دندانپزشکی اطفال شامل موارد زیر است:

• فلوراید تراپی
  • شیار پوش (Fissure Sealant )
  • ترمیم کامپوزیتی پیشگیرانه (PRR)
  • ترمیم دندان شیری
  • پالپوتومی ( Palpotomy )
  • پالپکتومی ( Pulpectomy )

دندانپزشکی زیبایی

امروزه زیبایی دندان یکی از دغدغه های افراد می باشد، چرا که داشتن دندان زیبا و مرتب باعث به وجود آمدن لبخند زیبا میشود که در ارتباطات اجتماعی آدم ها بسیار موثر است.
در کلینیک دندانپزشکی زیبایی مهرآوید انواع خدمات زیبایی دندان انجام میشود که شامل موارد زیر میباشد:

• لمینیت
  • ونیر کامپوزیت
  • بلیچینگ

بیماری های دهان و دندان

سلامت و حفظ بهداشت دهان و دندان در کودکان و بزرگسالان بسیار اهمیت دارد. باکتری‌های موجود در دهان باعث بروز بیماری‌های لثه، پوسیدگی دندان، ناراحتی‌های ویروسی و دیگر عفونت‌های شایع دهانی در کودکان و بزرگسالان می‌شود.تشخیص به موقع بیماری های دهان و دندان یکی از کارهای مهم در حوزه حفظ سلامت شما میباشد که در کلینیک دندانپزشکی مهرآوید میتوانید اینکار را انجام دهید.

درمان ریشه دندان

درمان ریشه زمانی انجام میشود که ناحیه نرم داخل دندان دچار آسیب و عفونت شده باشد و پزشک با خارج کردن عصب آن و تمیز کردن آن از عفونت و پوسیدگی اقدام به پرکردن آن میکند تا علاوه بر باقی ماندن دندان داخل دهان باعث حفظ زیبایی دندان بیمار شود که کلینیک دندانپزشکی مهرآوید با استفاده از بهترین متخصصان در این حوزه به شما در درمان و زیبایی دندان میکند.

جراحی فک و صورت

جراحی فک و صورت به منظور اصلاح حیطۀ وسیعی از ناهنجاریهای جزئی یا عمدۀ اسکلت فک و صورت و دندانها انجام می‌شود. جراحی می‌تواند به بهبود جویدن، حرف زدن، و تنفس کمک کند. گرچه ممکن است انجام جراحی تغییراتی شگرف در ظاهر بیمار ایجاد نماید، اما اصلاح مشکلات عملکردی هدف اصلی این روش می‌باشد.که کلینیک دندانپزشکی مهرآوید یک از مراکز تخصصی دندانپزشکی در رابطه با جراحی فک و صورت میباشد

جراحی لثه

جراحی لثه یا پریودنتال دارای شباهت خاص با هرس کردن درخت دارد. در این حالت مشابه هرس کردن شاخه های اضافی، خشک شده و دارای مشکل به منظور کمک به رشد درخت، بخش هایی از لثه که دارای مشکل هستند، در عمل جراحی لثه حذف یا ترمیم می شوند و به این ترتیب امکان رشد مناسب سایر اجزای لثه فراهم می گردد. علاوه بر این در برخی موارد نیاز به پیوند بافت جدید در محل آسیب دیده وجود دارد.

ترمیم دندان

زمانی که دندان شما دچار پوسیدگی میشود،دندانپزشک دندان را ترمیم میکند یعنی پزشک پوسیدگی را از روی دندان برداشته و با مواد مخصوص پر میکند.در کلینیک مهرآوید ترمیم دندان با مواد زیر انجام میشود:

• آمالگام
  • کامپوزیت
  • سرامیک یا پرسلین
  • رزین یا گلس اینومر

پروتز دندان

پروتز دندان یا به اصطلاح عامیانه دندان مصنوعی یا روکش دندان زمانی استفاده میشود که به علت پوسیدگی و یا مشکلات دیگر با تشخیص پزشک، بیمار ملزم به استفاده از مواد مصنوعی به عنوان دندان میشود که انواع پروتز دندان به صورت زیر است و در ادامه به شرح کامل آن پرداخته ایم :

• پروتز دندانی ثابت
  • پروتز دندانی متحرک
  • لمینیت

ارتودنسی

ارتودنسی یکی از روش های اصلاح دندان های نا منظم و نامرتب است که باعث زیبایی دندان میشود.
انواع درمان ارتودنسی:

• کراس بایت قدامی
  • کراس بایت خلفی
  • رابطه فک کلاس
  • تنگی کام

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یا اصلاح عامیانه کاشت دندان یکی از روش های درمان دندان از دست رفته است که این روش درمانی آنقدر طبیعی و زیباست که با دندان طبیعی خود فرد هیچ فرقی ندارد.
انواع ایمپلنت دندان که در کلینیک مهرآوید انجام میشود:

• ایمپلنت آمریکایی
  • ایمپلنت فرانسوی