ایمپلنت دیجیتال چیست؟ مزایا و معایب

ایمپلنت دیجیتال چیست؟ مزایا و معایب

یکی از بزرگترین مشکلات مراجعین کلینیک های دندانپزشکی، دندانهای از دست رفته یا به عبارتی بی دندانی است که هم در تغذیه و هم در زیبایی طرح لبخند افراد نقش بسیار مهمی دارد. افراد برای تکلم آسان، لبخند زدن و خوردن راحت انواع غذا و خوراکی به دندانهای سالم نیاز دارند. بنابراین برای جایگزین دندان کشیده شده خود به یک جایگزین مناسب و دائم مانند ایمپلنت نیاز دارند. ایمپلنت ها جایگزین هایی به شکل، اندازه و رنگ دندانهای طبیعی افراد هستند که با یک فیکسچر جراحی از جنس تیتانیوم در فک افراد قرار گرفته و جوش می خورد. با توسعه و پیشرفت علم و تکنولوژی، ایمپلنت ها دستخوش تغییرات گردیده و انواع مختلفی از ایمپلنت پدید آمده که در ادامه درباره ی آن گفت و گو خواهیم کرد.

ایمپلنت دیجیتال چیست؟

بهترین متخصص ایمپلنت دیجیتال در تهران

با توجه به اینکه انجام ایمپلنت به روش سنتی با دوره نقاهت همراه است، دندانپزشکان موفق به ابداع نوع دیگری از ایمپلنت شدند که نیاز به بخیه ندارد، درد و ناراحتی در آن به  حداقل رسیده و دوره ی نقاهت بسیار کمی دارد. دندانپزشکان در این نوع از ایمپلنت، برای اطمینان از نتیجه ی مطلوب و برآورده کردن انتظارات بیمار، نیاز به یک تشخیص جامع و برنامه ریزی دقیق دارند. آنها از طریق داده های رادیو گرافی سه بعدی و سطوح دیجیتالی شده ی داخل دهانی، وضعیت استخوان و موقعیت عصب دندان ها را مشاهده و بررسی می کنند وبا استفاده از آنها خدمات بسیار خوب و دقیقی را به بیمار ارائه می کنند.

ایمپلنت دیجیتال یک جراحی مینیمال است که با دستگاه دقیقی مانند پرچ و با حداقل برش  انجام می شود. میزان درد، تورم و خونریزی در این روش نسبت به روش سنتی بسیار کم بوده و نیاز به انجام بخیه ندارد.

مراحل انجام ایمپلنت دیجیتال

انجام ایمپلنت دیجیتالی دندان بسیار شبیه ایمپلنت سنتی است وتفاوت های بسیار کمی در انجام آن وجود دارد.  پزشک متخصص ابتدا با دستگاه دیجیتالی دهان بیمار را اسکن کرده و تصاویر بدست آمده را به کامپیوتر منتقل می کنند. البته در بسیاری از موارد و با تشخیص پزشک بیمار باید به روش معمولی عکس دندان خود را نیز تهیه کند. پزشک مربوطه با استفاده از دوربین دهانی می تواند از موقعیت تمام دندان ها و وضعیت آنها با خبر شود و با نمایی بزرگ دندانها را مشاهده و بررسی کند. پزشک شما با استفاده از این دوربین از تمام مشکلات دهان اعم از پوسیدگی، ترک خوردگی، پلاک، بیماری های لثه، انواع شکستگی دندان ها و فواصل بین دندانی مطلع می شود و پرونده ی شما را بر اساس آنها تشکیل می دهد.

در مرحله ی بعدی دندانپزشک با استفاده از عکس رادیوگرافی سه بعدی وضعیت استخوان و عصب محل مورد هدف را بررسی کرده و طی یک برنامه ریزی دقیق وبا استفاده از راهنمای دقیق جراحی، منطقه مورد نظر را هدف گرفته و توسط دستگاه مخصوص عمل برش را انجام می دهد. سپس ایمپلنت ها را در محل برش قرار داده و در همان جلسه روکش موقت را بر روی آن سوار می کند.

ایمپلنت دیجیتال
ایمپلنت دیجیتال با مهرآوید

مزایای ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت فوری از هیجان انگیزترین جنبه های دندانپزشکی است که با فناوری دیجیتال بهبود یافته است. نوآوری هایی که در این زمینه مورد بررسی قرار می گیرد، ابزارهایی برای تشخیص، برنامه ریزی و ترمیم ایمپلنت ها را به روشی دگرگون کننده در اختیار پزشکان قرار می دهد. این روش دارای مزایای بسیار زیادی است و امکان خطا  در آن تقریبا به صفر می رسد. مزایای ایمپلنت دیجیتال عبارتند از:

_  در این روش دندان عملکرد بسیار طبیعی دارد.

_ دندان ظاهری طبیعی دارد.

_ نیاز به مراقبت ویژه ندارد.

_ سرعت عمل در انجام آن بالا است.

_ درد و تورم در آن بسیار کم است.

_ برش به حداقل می رسد.

_ نیاز به بخیه ندارد.

_ تشخیص و جراحی ترمیمی در آن دقیق تر است.

_ دریافت روکش دندان در اولین جلسه و پس از کاشت ایمپلنت.

_ کاهش احتمال عفونت در لثه.

_ کاشت چند پایه ایمپلنت در یک جلسه.

_ بهبود اعتماد به نفس در افراد.

_ عدم نیاز به چسب یا هر مواد دیگر.

_ امکان خطا در این روش به صفر رسیده است.

عوارض ایمپلنت دیجیتال 

عوارض ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت دیجیتال دارای مزایای بسیار زیادی است و عیب خاصی در این روش دیده نمی شود، مگر هزینه ی آن که بیشتر از ایمپلنت سنتی است که آن هم بخاطر ویژگی های بسیار خوب این روش است. البته ماندگاری ایمپلنت دیجیتال نسبت به ایمپلنت سنتی کمتر می باشد.

نکته دیگر درباره عوارض ایمپلنت دیجیتال، این است که حتما پزشک باید از مهارت کافی برخوردار باشد. (در اینجا بیشتر بخوانید)

این روش هم همانند روش های درمانی دیگر لازم است پزشک از مهارت کافی برخوردار باشد تا این فرآیند را بی نقص انجام دهد. در غیر این صورت، شکست ایمپلنت و بروز مشکلات دیگر دور از انتظار نیست.

تفاوت ایمپلنت های سنتی و دیجیتال

ایمپلنت های سنتی و دیجیتال هردو در نهایت یک نتیجه دارد و این روند درمان آنها است که با هم تفاوت دارد. در زیر به چند مورد از تفاوت های این دو روش اشاره خواهیم کرد.

_ ایمپلنت های سنتی جراحی پیچیده ای دارند اما ایمپلنت های دیجیتال بسیار راحت انجام می شود.

_ در ایمپلنت های سنتی بیمار درد بیشتری را احساس میکند اما در ایمپلنت دیجیتال سطح درد بسیار پایین می باشد.

_ در ایمپلنت های سنتی کاشت دندان در چند مرحله انجام می شود اما در ایمپلنت های دیجیتالی، پس از کشیده شدن دندان بلافاصله کاشت دندان در یک مرحله و فوری انجام می شود.

ایمپلنت دیجیتال چیست؟ مزایا و معایب
مزایا و معایب ایمپلنت دیجیتال

هزینه ی ایمپلنت دیجیتال

اقدامات مربوط به دندانپزشکی نسبت به مشکل دندان شما بالا یا پایین می شود. در این مورد نیز می توان گفت که با توجه به ویژگی ها و مزایای ایمپلنت دیجیتال و استفاده از روش های پیشرفته، طبیعی است که هزینه ی این روش از روش سنتی بالاتر است. البته قیمت ایمپلنت دیجیتال در هر کلینیک با کلینیک دیگر، نسبت به شرایط جغرافیایی آن منطقه متفاوت است. همچنین تجربه و دستمزد پزشک مربوطه نیز در قیمت ایمپلنت دیجیتال دخیل می باشد. 

بهترین کلینیک برای ایمپلنت دیجیتال در تهران کجاست؟

 

 اقدامات مربوط به دندانپزشکی بسیار مهم است و جایی برای ریسک ندارد. سلامت دهان و دندان بسیار مهم است، به همین دلیل باید به یک کلینیک معتبر با پزشکان مجرب مراجعه کنید تا خدمات مورد نیاز خود را به خوبی و درستی دریافت نمایید.

اگر به دنبال انجام ایمپلنت دیجیتال در یک کلینیک مطمئن و معتبر هستید، ما کلینیک تخصصی مهرآوید  میتوانیم به شما کمک کنیم. کلینیک تخصصی مهرآوید با ارائه تمامی خدمات ترمیمی، کاشت، زیبایی دندان، روشهای بیهوشی دندانپزشکی، دندانپزشکی کودکان و …… در منطقه ی شرق تهران به صورت حرفه ای آماده ی خدمت رسانی به شما می باشد.

نتیجه گیری

افراد به دنبال از دست رفتن دندانهای دائمی برای جایگزین کردن آنها از روش هایی نظیر ایمپلنت  استفاده می کنند. ایمپلنت ها دو نوع هستند که به دو دسته ی ایمپلنت دیجیتال و ایمپلنت سنتی تقسیم می شوند. ایمپلنت دیجیتال یک روش فوری است که با استفاده از تکنیک های پیشرفته و با کمک کامپیوتر بررسی و تنظیم شده و توسط دندانپزشک در یک جلسه انجام می شود و عوارض خاصی ندارد. در این روش درد لثه به حداقل رسیده و دوره ی نقاهت بسیار کوتاه می باشد.

 

سوالات متداول

1- ایمپلنت دیجیتال دندان چیست؟

ایمپلنت دیجیتال به عنوان یک پیشرفت تکنولوژیک جدید در زمینه ایمپلنت‌های دندانی مطرح شده است. این نوع ایمپلنت دندان با استفاده از فناوری سه بعدی و کامپیوتری، مشکلاتی مانند طولانی شدن زمان درمان را کاهش می‌دهد. با این روش، از پیشرفت‌های تصویربرداری و پرینت سه بعدی برای طراحی دقیق ایمپلنت دندان استفاده می‌شود که به افزایش دقت و کیفیت خدمات پزشکی کمک می‌کند.

2- عوارض ایمپلنت دیجیتال چیست؟

عفونت ایمپلنت، کاهش بافت لثه اطراف ایمپلنت، التهاب سینوس‌ها، شل شدن ایمپلنت، بروز درد، سوزن سوزن شدن یا بی‌حسی لثه از عوارض ایمپلنت دیجیتال دندان میباشند.

3- قیمت ایمپلنت دیجیتال چقدر است؟

قیمت ایمپلنت دیجیتال در هر کلینیک با کلینیک دیگر، نسبت به شرایط جغرافیایی آن منطقه متفاوت است. تجربه و دستمزد پزشک مربوطه نیز در قیمت ایمپلنت دیجیتال دخیل می باشد. برای اطلاع از قیمت ایمپلنت دیجیتال در کلینیک مهراوید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید تا شما را راهنمایی کنند.

۳ دیدگاه در “ایمپلنت دیجیتال چیست؟ مزایا و معایب

  1. نیما عباسی می گوید:

    به نظر شما ایمپلنت دیجیتال استحکام و مانگاری لازم به نسبت ایمپلنت سنتی داره ؟
    چقدر احتمال داره که این درمان جواب نده ؟

  2. نگین جلیلی می گوید:

    سلام
    از ویزیت تا تکمیل کاشت ایمپلنت دیجیتال چند جلسه نیاز به مراجعه هست ؟دوره نقاهت حدودا چند روز هست ؟

  3. سعید می گوید:

    دکتر بهمن پوراقدم یکی از بهترین دندون پزشکایی هستن که خدمات ایمپلنت دیجیتال انجام میدن. واقعا کارشون عالیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .