مراحل انجام لمینت دندان به چه صورت است؟

مراحل انجام لمینت دندان به چه صورت است؟

در این مقاله می خواهیم در مورد اینکه مراحل انجام لمینت دندان به چه صورت است؟ اطلاعاتی را به شما گزارش دهیم پس با ما همراه باشید.

لمینت زیبایی دندان، روکش نازکی است که همرنگ دندان است وبرای ظاهر کلی فرد و زیبایی لبخند طراحی شده است.

وقتی که این قطعات لمینت روی دندان ها قرار میگیرند شکل و اندازه و طول دندان ها را تغییر میدهند و باعث زیباسازی چهره شما می شود . لمینت ها علاوه بر زیبایی، مزایای دیگری هم دارند که از جمله مزایای آن این است که مقاومت و قدرت دندانها را افزایش میدهد و ناهمترازی ها و عیب های دندان را می پوشاند و دندان ها را مرتب نشان میدهد.

انجام این روش معمولا به ۳ بار مراجعه به پزشک نیاز دارد. بار اول برای مشاوره، معاینه دهان و دندان و اطمینان از سلامت لثه و دهان است و ۲ بار بعدی نیز برای ساخت و اعمال روکش لمینتی. در این روش یک یا چند دندان بصورت همزمان می توانند تحت فرایند روکش قرار بگیرند. 

مراحل انجام لمینت دندان

لمینت دندان در چند مرحله انجام می شود که این مراحل حدود ۴ هفته به طول می انجامد. این مراحل شامل:

تشخیص و برنامه ریزی

 در جلسه اول باید با پزشک خود مشورت کرده و در مورد نتیجه ای که می خواهید برای شما به دست آید گفت و گو کنید.
دندانپزشک مورد نظر دهان و دندان شما را مورد معاینه و بررسی قرار می دهد تا مطمئن شود
که این نوع روکش مناسب دندان شما هست یا نه؛ به این علت که لمینت سرامیکی برای همه افراد مناسب نیست و باید مشخص شود که آیا فرد برای لمینت کردن شرایط لازم را دارد یا خیر.

اگر که شما مشکلاتی از جمله پوسیدگی دندان و یا عفونت لثه داشته باشید اول باید برای درمان آن اقدام کنید و
هنگامی که شما این مشکل را برطرف کردید می توانید لمینت دندان را با موفقیت انجام دهید. همچنین پزشک شما موظف است که شما را از محدودیت های این روش مطلع کرده و اطلاعات کامل در مورد این روش را در اختیار شما بگذارد.

 نحوه آماده سازی دندان قبل از لمینت دندان

برای شروع اول باید دندان آماده سازی شود؛ آماده سازی به این معنی است که باید شرایط لازم را برای چسباندن پوسته سرامیکی لمینت را به وجود آورند.
به همین علت است که مقدار کمی از لایه مینا از سطح جلوی دندان را تراشیده و بخش هایی از دندان که پوسیده شده اند را برمی دارند.
در این مرحله دندانپزشک، دندان شما را تمیز کرده و در صورت لزوم آن را جرم گیری میکند تا دندان ها را از شر پلاک های دندانی خلاص کند.

 نحوه انتخاب رنگ لمینت دندان

در این مرحله شما باید رنگ لمینت خود را انتخاب کنید؛ با اینکه همه افراد سفیدی دندان را می پسندند، اما برخی دوست دارند که رنگ دندانشان متناسب با رنگ پوست و مو و یا دندانهای مجاور باشد و معمولا توصیه ای که می شود این است که رنگ دندان فقط دو تا سه درجه روشن تر شود تا طبیعی نشان داده شود.

اگر دندان هایی که لمینت کرده اید خیلی سفید باشند، غیر طبیعی به نظر می رسند و طوری که گویی دندان مصنوعی گذاشته اید و جلوه زیبایی نخواهد داشت.

لمینت دندان مهرآوید
مراحل انجام لمینت دندان

نحوه قالبگیری دندان

در این مرحله، با یک خمیر مخصوص  دندان ها قالب گیری می شود. این قالب به عنوان مدلی برای ساخت لمینت در آزمایشگاه مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا ۲ تا ۴هفته طول می کشد تا روکش ها آماده شوند. در طول این مدت شما می توانید از روکش های موقت استفاده کنید.

با این حال اگر که کلینیک دندانپزشکی به تکنولوژی دوربین داخل دهانی مجهز باشد به قالب گیری سنتی نیازی نیست و می توان با دوربین دیجیتالی مخصوصی از دهان، تصویرهای سه بعدی به دست آورد.

نحوه نصب لمینت بر روی دندان

پیش از اینکه به صورت دائمی لمینت به دندان چسبیده شود، دندانپزشک موقتا آن را بر روی دندان ها قرار میدهد
تا این اطمینان را حاصل کند که آیا رنگ ،اندازه و شکل آن مناسب است یا نه. زیرا ممکن است که لازم باشد دوباره کمی تنظیم شود
و به محض اینکه لمینت به طور دائم بر روی دندان نصب می شود، دیگر شما نمی توانید تغییراتی را روی آن اجرا کنید و یا تغییر رنگ دهید، زیرا این روش بازگشتی ندارد.
دندانپزشک مربوطه برای  برقراری تناسب بین دندان و روکش ممکن است چندین بار به صورت مکرر روکش را برداشته و کوتاه کند تا تا تعادل برقرار شود‌. پیش از نصب این روکش سطح دندان را زبر می کنند تا باندینگ قوی تر ایجاد شود.
سپس سیمان مخصوص را روی روکش اعمال کرده و روی دندان قرار می دهند.
هنگامی که روکش به درستی در جای خود قرار گیرد، دندانپزشک یک پرتوی نور مخصوص را به آن می تاباند تا مواد شیمیایی موجود
در سیمان را فعال کند و باعث سخت شدن بسیار سریع آن شود.

مرحله آخر انجام لمینت دندان

مرحله آخر نیز شامل برداشتن سیمان اضافی، بررسی گزش و انجام تنظیمات لازم می باشد.

کلام آخر

  لمینت زیبایی روشی برای  رفع عیوب دندانها، از بین بردن فواصل بین دندانی، سفیدی و درخشندگی دندانها و بازگشت اعتماد به نفس افراد می باشد. البته این روش مناسب همه ی افراد نیست و پیش از انجام این روش باید تحت معاینه و مشاوره دندانپزشک قرار بگیرید.

متخصصین کلینیک دندانپزشکی مهرآوید با ارائه ی  بهترین خدمات در زمینه ی لمینت دندان و رفع عیوب ظاهری دندانها، پذیرای شما در مجموعه ی تخصصی خود می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .