آشنایی با روشهای جلوگیری از عفونت ایمپلنت

عفونت ایمپلنت

ایمپلنت مزایای بسیار زیادی دارد که باعث می شود تا بسیاری تمایل به استفاده از آن را داشته باشند، اما گاهی اوقات به دلایل مختلفی شرایطی به وجود می‌آید که موجب عفونت ایمپلنت دندان می شود، البته این مورد بسیار نادر است و نیاز است تا اقداماتی برای پیشگیری از آن صورت گیرد که باعث بروز آن نشود. زمانی که روش های پیشگیرانه را انجام می دهید تا حد بسیار زیادی می توانید جلوی این عفونت ها را بگیرید که ما در ادامه روش های جلوگیری از عفونت ایمپلنت دندان را معرفی می کنیم که با استفاده از اطلاعات بسیار خوبی که در اختیارتان قرار گرفته می شود، می توانید شیوه های بسیار خوبی را برای نگهداری و مراقبت از ایمپلنت دندان در نظر بگیرید.

در حال حاضر بهترین روش برای جایگزینی دندان، استفاده کردن از ایمپلنت است. ایمپلنت ها ماندگاری طولانی دارند و با توجه به جنسی که دارند با استخوان فک ترکیب می شوند و با توجه به تمامی این توضیحات در ادامه به بررسی روش های جلوگیری از عفونت ایمپلنت دندان می پردازیم.

چه عواملی باعث عفونت ایمپلنت می شود؟

مهم نیست که شما چه جراحی را انجام می دهید، مطمئناً هر جراحی همواره با خطر عفونت مواجه است و بهتر است که ابتدا عواملی را شناسایی کنید که نشان دهنده عفونت ایمپلنت هستند و باید برای بهبود آن تلاش کنید. علائم مانند التهاب، درد یا ناراحتی متوسط یا تقریباً شدید در هنگام جویدن، ایمپلنت شل و عقب رفتن لثه از جمله عواملی است که نشان می دهد عفونت ایمپلنت رخ داده است و باید برای درمان آن اقدام شود.

 اما مطمئنا با این سوال مواجه می شوید که چگونه عفونت درمان می شود؟ زمانی که هر کدام از علائمی که گفته شد را داشته باشید نیاز است تا حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید تا با توجه به علائمی که دارید، مشخص شود به چه دلیل این عفونت صورت گرفته و درمان شود. معمولاً درمان های مختلفی برای آن در نظر گرفته می شود که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

چگونه می توان از عفونت جلوگیری کرد؟

همان‌گونه که در بالا اشاره کردیم؛ عفونت ایمپلنت جزء موارد نادر است و بسیار کم رخ می دهد؛ اما قطعاً اگر به خوبی از آن مراقبت نشود چنین مشکلی به وجود می آید و باید حتماً اقداماتی برای پیشگیری از عفونت در نظر داشته باشید که رعایت تمامی این دستورالعمل های ساده به شما کمک می‌کند تا چنین مشکلی برایتان به وجود نیاید.

دهان خود را اغلب بشویید

شستن دهان به فرد کمک می‌کند تا باکتری های باقیمانده در دهان را از بین ببرد. در بسیاری از اوقات افراد دسترسی به مسواک ندارند تا چنین کاری را انجام دهند که در این بین می‌توانند با شستشوی مکرر با آب، این عمل را انجام دهند. چنین عملی کمک می کند تا از رشد باکتری ها جلوگیری شود. زمانی که به تازگی جراحی را انجام داده‌اید نیاز است چندین مرتبه در روز به آرامی دهان خود را با آب نمک بشویید تا باکتری های درون دهان از بین بروند و بهبودی حاصل شود.

 رعایت بهداشت دهان و دندان

 رعایت بهداشت دهان و دندان همیشه مهم است و اگر می خواهید تا دندان های سالمی  داشته باشید، حتما باید بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید. این در مورد ایمپلنت نیز صدق می‌کند و نیاز است تا پس از ایمپلنت نیز حداقل دو بار در روز مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید. تمامی این عوامل کمک می‌کند تا دچار عفونت ایمپلنت دندان نشوید.

 کمتر غذا ها و نوشیدنی های شیرین مصرف کنید

 همان‌گونه که می دانید شکر باعث پوسیدگی دندان ها می شود و کمک می کند تا رشد باکتری ها افزایش پیدا کند. پس زمانی که از غذاها و نوشیدنی های شیرین استفاده می‌کنید چنین مشکلاتی برای دهان و دندان شما به وجود می آید که حتماً نیاز است تا مقدار مصرف این غذاها و نوشیدنی ها را محدود کنید و به سلامت خود کمک کنید. در واقع زمانی که از شیرینی ها استفاده می کنید بهتر است که حتماً دهان خود را بشویید و پس از آن مسواک بزنید.

عوامل دیگری نیز وجود دارند که با رعایت نکردن آن ها عفونت ایمپلنت دندان به سراغ شما خواهد آمد، اما در صورتی که تمامی این نکات را رعایت کنید چنین مشکلی برایتان به وجود نخواهد آمد. ولی اگر قصد دارید تا کاشت ایمپلنت دندان را داشته باشید ما کلینیکی را به شما معرفی می‌کنیم که در این زمینه یکی از بهترین کلینیک هایی است که فعالیت می کند. کلینیک مهرآوید می‌تواند این خدمات را در اختیار شما قرار دهد و با بالاترین کیفیت و  مقرون به صرفه ترین قیمت، تمامی خدمات در اختیار شما قرار دهد.

 جمع بندی

در این مقاله تمام عوامل در مورد جلوگیری از عفونت ایمپلنت دندان مورد بررسی قرار گرفت و شما می‌توانید با رعایت تمامی نکات، از عفونت ایمپلنت دندان جلوگیری کنید. دقت داشته باشید که پس از ایمپلنت حتماً باید تمامی نکات گفته شده در بالا را رعایت کنید که در نهایت بتوانید به بهداشت دهان و دندان خود کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .