اهمیت محیط کلینیک دندانپزشکی اطفال

دندان پزشکی اطفال کودکان

برای والدین کودکانی که قصد مراجعه به دندانپزشکی کودکان دارند، مهم‌ترین نکته حائز اهمیت این است که کودک‌شان در فضا و محیط مطب دندانپزشکی  اطفال احساس آرامش و امنیت داشته باشند. محیط مطب دندانپزشکی کودکان بسیار مهم است؛ زیرا تا زمانی که کودک در محیط احساس راحتی و امنیت نکند، نمی‌تواند در کنار دندانپزشک خود احساس راحتی کند. وجود چشم‌انداز‌های سرگرم‌کننده، نقاشی‌ها و طراحی‌های رنگارنگ و هر آنچه که برای کودکان جذابیت دارد، برای مطب کودکان ضروری است.

 

 

ویژگی‌های یک دندانپزشک اطفال خوب(pediatric dentistry)

برای درمان دندان اطفال خود بهتر است به کلینیکی مراجعه کنید که برای کودکان شما، تجربه‌ای خوب و بدون استرس ایجاد کند. همچنین دقت کنید پزشک مورد نظر متخصص کودکان باشد.

ویژگی‌های یک دندانپزشک اطفال خوب عبارتند از:

استقبال گرم از بیمار

یکی از ویژگی‌های یک دندانپزشک اطفال ، داشتن رفتاری گرم و مهربان برای از بین بردن ترس و استرس کودکان است. سعی کنید چند روز قبل از شروع درمان، همراه کودک خود به آنجا مراجعه کنید و با فضای کلینیک آشنا شوید؛ با این کار کودک شما احساس آرامش خواهد کرد. فراموش نکنید که مراجعه به دندانپزشکی برای همه کودکان ترسناک و استرس‌آور است.

ایجاد نگرش مثبت در کودک

فیلم های خنده دار دندانپزشکی کودکان

کودکان برای جلوگیری از پوسیدگی دندان‌هایشان باید از زمان رشد اولین دندان، روزانه 2 بار مسواک بزنند. یکی دیگر از ویژگی‌های دندانپزشک کودکان خوب این است که با نشان دادن اهمیت مراقبت و نگهداری از دندان‌ها، در کودک نگرش مثبت برای حفظ سلامت دندان‌ها ایجاد کند.

صبور بودن

برای کودکان، بدون جنب و جوش و آرام نشستن زیر دست دندانپزشک دشوار است؛ بنابراین مشخصه یک دندانپزشک کودکان خوب، صبوری و حفظ آرامش با کودک حین کار است. یک دندانپزشک کودک خوب علاوه بر مهارت و تجربه‌اش باید بتواند از ترس و استرس کودک بکاهد.

استفاده از روش‌های بی‌حسی و بیهوشی متفاوت

با توجه به مواردی مثل سن کودک، نوع درمان و همکاری برای بی‌حسی کودک، از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. برای کودکانی که از دندانپزشکی نمی‌ترسند و آرامش خود را حفظ می‌کنند از بی‌حسی موضعی و برای کودکانی که می‌ترسند و با دندانپزشک همکاری نمی‌کنند، از روش‌های بی‌حسی مثل گاز خنده در دندانپزشکی یا بیهوشی عمومی استفاده می‌شود. عملکرد گاز خنده به گونه‌ای است که کودک هوشیار است اما نمی‌تواند در کار دندانپزشک مشکل و مزاحمت ایجاد کند.

شوخ طبعی حین انجام کار

مجله دندانپزشکی کودکان ایران: “شوخ طبعی و بامزه بودن در مواجهه با کودکان امری ضروری است. از ویژگی‌های یک دندانپزشک کودکان خوب این است که با کودکان مراجعه‌کننده شوخ باشد و به طور مثال روش صحیح مسواک زدن را با ایجاد صدا‌های خنده‌دار، یا درآور”دن شکلک‌های بامزه با صورتش به ان‌ها بیاموزد.”

ملاحظه حال کودک

داشتن خاطره یا تجربه‌ای ناخوشایند در محیط درمان، باعث تنفرکودکان از دندانپزشکی می‌شود. تیم درمانی موظف به درک و همکاری بیشتر کودکانی است که نیاز‌های ویژه‌ای دارند. یکی از ویژگی‌های بهترین دندانپزشک اطفال، همکاری با نیاز‌های ویژه کودکان و انجام اصلاحات برای انطباق دادن محیط با شرایط درمانی است.

خلاقیت

محیط دندانپزشکی

داشتن روش‌های جدید و خلاقانه برای سرگرمی و آرام کردن کودکان و ایجاد یک تجربه لذت‌بخش برای ان‌ها با توجه به احساساتشان، از ویژگی‌های یک دندانپزشک اطفال خوب است.

آگاه‌سازی روش‌های درمان

یک دندانپزشک اطفال خوب باید با دقت و اهمیت زیاد به مشکلات و علائم بیمار گوش دهد و اگاه باشد. معاینات و رادیوگرافی‌های لازم باید با دقت انجام شود و با کودک و والدین در مورد نحوه‌ درمان، مقدار هزینه و مراقبت‌های بعدی توضیح دهد. بسیار مهم است که برای کودک‌تان دندانپزشکی را انتخاب کنید که برای سؤالات مورد نظرتان وقت بگذارد و همه جوانب و گزینه‌های درمانی را به صورت دقیق توضیح دهد.

تخصص در کار

دندانپزشک اطفال از دندانپزشک عمومی دوره بیشتری می‌گذراند؛ زیرا دندانپزشک اطفال باید در مورد موضوعاتی مانند:

  • پوسیدگی دندان به دلیل نوشیدن شیر در شب
  • مکیدن انگشت
  • دندان درد ناشی از رشد دندان‌های شیری
  • رشد کودک و درمان آن‌ها

اطلاعاتی کسب کند. یک دندانپزشک اطفال خوب با روانشناسی کودک و اصول آرامش کودک آشنایی کامل دارد.

توضیح متخصص بچه‌ ها درباره محیط دندانپزشکی کودکان :

جمع‌بندی

 

در صورتی که احساس می‌کنید دندان کودک‌تان به ترمیم و درمان نیاز دارد، نزد افراد متخصص مراجعه کنید تا با توانایی بهتری کار شما را انجام دهند. کلینیک دندانپزشکی مهراوید به عنوان یکی از مراکز تخصصی دندان، از دندانپزشکان متخصص تشکیل شده و فرصت مناسبی برای کسانی است که به دنبال دندانپزشکان متخصص و حرفه‌ای هستند.

۸ دیدگاه در “اهمیت محیط کلینیک دندانپزشکی اطفال

    • mehravidclinic می گوید:

      سلام ما برای این کار به والدین میگیم که بهتره ابتدا کار انجام ندیم برای کودکتون. چندبار کودک بیا با محیط اشنا بشه و بعد ما براش وقت فلوراید تراپی بذاریم. اینجورری رفته رفته کودکتون اوکی میشه و میتونه تجربه بد قبلی از رفتن به دندونپزشکی رو فراموش کنه

  1. مصطفی بهشتی می گوید:

    دخترم از وارد شدن به اتاق دندانپزشکی میترسه و چندبار هم امتحان کردم موفق نشدم که اوکی کنم این موضوع رو شما چیز خاصی دارین که بتونم راضی کنم و بتونم کلینیک دندانپزشکی کودکان تون بیارمش؟

    • mehravidclinic می گوید:

      دیوارهای اتاق بخش دندانپزشکی کودکان نقاشی هستن و طرح طوری هست که بچه ها جذب اونجا بشن در کنارش حین کار انیمیشن پخش میکنیم که کودک که روی یونیت دراز کشیده حواسش به انیمیشن باشه و پزشک متخصص اطفال کارشو بتونه انجام بده و همینزور رفتار پزشم هم بسیار مهمه که میتونه خیالتون ازین بابت برای متخصص های دندانپزشکی اطفال ما راحت باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .