تاثیر ایمپلنت بر دندان‌ های طبیعی مجاور

تاثیر ایمپلنت بر سایر دندان ها

تاثیر ایمپلنت بر دندان‌های طبیعی مجاور یکی از مواردی است که شاید به ذهن شما هم خطور کرده باشد. افرادی که دندان‌های خود را از دست می‌دهند و عمل کاشت ایمپلنت انجام می‌دهند نسبت به دندان‌های دیگر حساس می‌شوند و دلیل آن هم این است که دندان‌های مجاور پشتیبانی خود را از ایمپلنت می‌گیرند و کاشت آنها سبب می‌شود از دندان‌های دیگر هم محافظت شود. ما در مطلب امروز قصد داریم به بررسی تاثیر ایمپلنت بر دندان‌های مجاور بپردازیم و اطلاعات مفیدی را در این زمینه به شما ارائه کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

ایمپلنت چه تاثیری روی دندان‌ های دیگر دارد؟

کاشت ایمپلنت هم به زیبایی صورت شما کمک می‌کند هم اینکه سلامتی بدن شما را تامین می‌کند. از اثرات ایمپلنت روی دندان‌های مجاور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

ساپورت کردن دندان های طبیعی مجاور

بیمارانی که دندان خود را به دلایل مختلف از دست می‌دهند باید فکری برای دندان از دست رفته کنند؛ زیرا دندان‌های طبیعی روی همدیگر تاثیر می‌گذارند و از همدیگر پشتیبانی می‌کنند. اگر دندانی بیفتد و برای جای خالی آن چاره‌ای اندیشیده نشود ممکن است کج شود. به همین دلیل با ایمپلنت می‌توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد. ایمپلنت می‌تواند ساختار و تراز دندان‌های طبیعی را حفظ کند به ویژه زمانی که دندان‌های کناری کاملا سالم باشند ایمپلنت تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد. 

کمک به سلامت دندان ها با جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان 

با انجام ایمپلنت و بعد از اینکه استخوان فک جوش خورد ایمپلنت همانند ریشه دندان عمل می‌کند و از تحلیل رفتن استخوان فک جلوگیری می‌کند و معمولا تا پایان عمر هم برای فرد کارایی دارد و علاوه بر اینکه به دندان‌ها آسیبی نمی‌رسد بلکه سلامت دندان‌ها را تضمین می‌کند و استخوان فک را برای رشد کردن و افزایش تراکم آماده می‌کند.

سی تی اسکن ایمپلنت

طراحی منحصر به فرد و دقیق جای خالی دندان از دست رفته

یکی از مهم‌ترین مزایای کاشت ایمپلنت دندانی تاثیر ایمپلنت بر ایجاد فاصله بین دندان‌ها است. به این معنی که ایمپلنت کاملا شبیه و اندازه جای خالی دندان از دست رفته بوده و برای کاشت آن در فک و قرار دادن تاج روی ایمپلنت دندان نیاز نیست دندان‌های طبیعی مجاور تراشیده شود.

 به دندان های طبیعی مجاور به عنوان پایه نیاز ندارد

ایمپلنت دندان به مدت طولانی کار می‌کند و حتی ممکن است تا آخر عمر در دهان باقی بماند. ایمپلنت دندانی نه تنها نیازی ندارد از دندان‌های طبیعی مجاور ساپورت شود، بلکه به دندان‌های دیگر کمک می‌کند که در جای مناسب و درست باقی بمانند. با کاشت ایمپلنت در داخل استخوان فک، پایه مناسبی برای قرار دادن تاج دندان در نظر گرفته می‌شود. با جوش خوردن پایه ایمپلنت به استخوان فک، واحد مستقلی محسوب می‌شود و به ساپورت دندان طبیعی مجاور نیاز ندارد. 

بهداشت دهان و دندان حفظ می‌شود. 

 چون ایمپلنت و تاج دندان به دندان‌های مجاور وصل نمی‌شود مراقبت از دندان‌ها به راحتی انجام می‌شود و راحت مسواک و نخ دندان زده می‌شود. با جایگزین کردن دندان از دست رفته با ایمپلنت، بهداشت دهان و دندان حفظ می‌شود و دندان‌های سالم مجاور دندان از دست رفته مدت زمان بیشتری از پوسیدگی حفظ می‌شوند.

ایمپلنت ریشه

با کاشت ایمپلنت از فشار روی دندان‌ های مجاور کاسته می‌شود 

در روش بریج سنتی دندان یا دندان مصنوعی برای جایگزین کردن دندان از دست رفته، از دندان طبیعی به عنوان پایه استفاده می‌شود که در طولانی مدت به دندان‌های طبیعی فشار و استرس زیادی وارد می‌شود؛ اما در روش ایمپلنت به دندان‌های مجاور فشار وارد نمی‌شود و پایه دندان‌های طبیعی مجاور قوی‌تر هم می‌شوند.

با ایمپلنت به تراشیدن دندان های طبیعی مجاور نیازی نیست

 در ایمپلنت یک ریشه مصنوعی که به آن پایه می‌گویند در استخوان فک کاشته شده و تاج دندان مصنوعی روی آن وصل می‌شود و هنگام جویدن یا گاز زدن به دندان‌های کناری فشار وارد نمی‌شود به همین دلیل فاصله بین دندان‌ها و ایجاد پوسیدگی و از دست دادن دندان های طبیعی مجاور به حداقل می‌رسد.

سخن پایانی

کاشت ایمپلنت مزایای زیادی دارد و به سالم‌تر ماندن دندان‌های کناری کمک می‌کند. اگر شما هم تصمیم دارید عمل کاشت ایمپلنت انجام دهید توصیه ما مراجعه به کلینیک دندانپزشکی مهرآوید است تا نظارت، درمان و پیشگیری از پوسیدگی دندان شما توسط ‌پزشکان متخصص انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .