طول درمان ایمپلنت

طول درمان ایمپلنت

طول درمان چیست و طول درمان ایمپلنت چقدر است؟ شاید این سوال‌ها از جمله سوالاتی باشد که به ذهن شما هم رسیده باشد. ایمپلنت به عنوان جایگزینی مصنوعی برای دندان از دست رفته کاربرد دارد و تحت مراحلی انجام می‌شود اما اینکه طول درمان آن چقدر است به عوامل مختلفی بستگی دارد. درمان آن زمانی انجام می‌شود که تازه دندان خود را از دست داده‌ایم ولی تا تکمیل کلیه مراحل ایمپلنت حدود ۵ تا ۸ ماه زمان نیاز است البته بسته به شرایط بیمار ممکن است برای برخی از افراد از این مدت هم طولانی‌تر باشد. برای اینکه به اطلاعات بیشتری دست پیدا کنید با ما تا پایان مطلب همراه باشید.

فازهای انجام ایمپلنت دندان

درد ایمپلنت چقدر طول میکشد

برای کاشت ایمپلنت لازم است سه فاز آن طی ش”|ود که البته ممکن است بین افراد مختلف متفاوت باشد. در این قسمت ضمن معرفی فازهای ایمپلنت به طول درمان در خدمات دندانپزشکی اشاره می‌کنیم. فرایند فازهای ایمپلنت عبارتند از:

فاز اول: ارزیابی و آماده کردن 

 فاز اول بعد از اینکه دندان کشیده شد تا زمانی که پیوند استخوان و مراحل دیگر انجام بگیرد را شامل می‌شود. بعد از مشاوره با یک تیم دندانپزشکی مجرب و رفع ابهامات و سوالاتی که در این زمینه دارید ابتدا سی تی اسکن انجام شده و متخصص دندانپزشکی به ارزیابی ساختار استخوان در محل کاشت دندان می‌پردازد. او با توجه به سی تی اسکن نوع ایمپلنتی که متناسب با نیاز یا سبک زندگی شما باشد را به شما پیشنهاد می‌کند؛ همچنین سی تی اسکن به او این امکان را می‌دهد که متوجه شود مشکل خاصی وجود دارد یا نه؟! 

اگر بعد از بررسی مشخص شد که نیازی به پیوند استخوان نیست مرحله دوم آغاز می‌شود؛ اما اگر لازم است پیوند استخوان انجام بگیرد، فرایند مرحله اول معمولا بین سه تا شش ماه زمان می‌برد. اگر مدت زمان طولانی از زمان از بین رفتن دندان گذشته باشد باید پیوند استخوان صورت گیرد. با از دست دادن دندان در سال اول، استخوان با سرعت بالایی نسبت به تحلیل طبیعی، از بین می‌رود؛ به همین دلیل کاشت ایمپلنت در زمان مناسب برای کاهش هزینه و کاهش مدت زمان انجام ایمپلنت موثر است. در این مرحله از بین سه نوع ایمپلنت، ایمپلنت مناسب شما مشخص می‌شود و با دستگاه و فناوری‌های پیشرفته، قالب سفارشی از دندان شما تهیه می‌کنند تا تاج دندان مناسب دندان شما باشد. 

طول درمان ایمپلنت

فاز دوم: قرار دادن پایه ایمپلنت دندان

در این مرحله، پایه اصلی ایمپلنت در استخوان قرار داده می‌شود و این کار برای هر ایمپلنت بین یک تا دو ساعت زمان می‌برد و برای بهبودی سه تا شش ماه زمان لازم دارد. در این مدت، آلیاژ تیتانیوم که ماده‌ای است که مورد استفاده قرار می گیرد با بافت استخوان اطراف ترکیب می‌شود. برای جراحی ابتدا بی‌حسی موضعی به شما تزریق می‌شود تا دهان شما بی‌حس شود در صورتی که دچار اضطراب شده باشید می‌توانید با پزشک در میان بگذارید تا آرام‌بخش هم به شما داده شود. 

بعد از آن برشی در لثه شما ایجاد می‌کنند تا استخوان فک زیر آن مشخص شده و سوراخی در فک ایجاد کنند تا ریشه تیتانیوم را وصل کنند. با پیچ داخلی تاج را به آن متصل کرده و بعد از اینکه دندانپزشک از قرار گرفتن آن در جای مناسب مطمئن شد به لثه بخیه می‌زند. برای قرار دادن تاج باید ابتدا استخوان فک به ریشه تیتانیوم به خوبی جوش بخورد به همین دلیل تاج دندان در جلسه‌ کاشت ریشه تیتانیوم، نصب نمی‌شود.

فاز سوم: قرار دادن تاج ایمپلنت دندان

در مرحله سوم دندانپزشک یک دندان مصنوعی یا تاج را روی پایه اصلی ایمپلنت دندان قرار می‌دهد. در آزمایشگاه قالبی از دهان شما ساخته شده و دندان یا دندان های جدیدی تولید می‌شود که از لحاظ اندازه، شکل و رنگ شبیه دندان‌های طبیعی و مناسب برای دهان شما باشد. روکش ایمپلنت تولید شده در قسمت خالی دندان از دست رفته نصب می‌شود. بعد از تکمیل آن دندانپزشک به شما در مورد نحوه نگهداری ایمپلنت مطالبی را بیان می‌کند. شما باید به طور منظم در زمان‌های خاصی که پزشک تعیین می‌کند برای انجام معاینه به او مراجعه کنید.

سخن پایانی

در مطلب امروز در مورد نکات مهم در رعایت طول درمان ایمپلنت صحبت کردیم و گفتیم فرایند کاشت ایمپلنت بین ۵ تا ۸ ماه انجام می‌شود که البته بسته به شرایط بیمار ممکن است زمان آن بیشتر هم باشد؛ بنابراین نمی‌توان پاسخی قطعی در مورد طول درمان ایمپلنت ارائه کرد. ایمپلنت در انواع مختلفی وجود دارد که پزشک با بررسی‌هایی که انجام می‌دهد نوع مناسب را به شما پیشنهاد می‌دهد. اگر شما هم به دنبال کاشت ایمپلنت هستید می‌توانید به دندانپزشکان ماهر در کلینیک مهرآوید مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید یا به وب‌سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .